دولت پای کار رفع مشکلات سیل‌زدگان هرمزگان/مسئولان در صحنه حضور دارند

تهران- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از وقوع سیل در هرمزگان مجموعه دولت پای کار بودند و اقدامات خوبی برای حل مشکلات مردم انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اقدامات دولت برای حل مشکلات سیل زدگان در استان هرمزگان اظهار داشت: بعد از وقوع سیل دولت و همه مجموعه آن پای کار آمدند و اقدامات خوبی برای حل مشکلات مردم انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه مردم قدردان دولتمردان هستند، اضافه کرد: حوادث غیر مترقبه در همه جای دنیا وجود دارد و مختص کشور ما نیست، اما هر وقت حوادثی از این دست در کشور روی می دهد دستگاه‌ها در صحنه حضور دارند و گزارشاتی که در کمیسیون عمران مجلس از امداد رسانی در این حوزه ارائه می شود، گزارشات قابل قبولی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با حوادث غیر مترقبه را نسبت به دولت های قبل متفاوت تر و بهتر عنوان کرد و گفت: با بررسی اجمالی در این زمینه مشاهده می کنیم که در این دولت ستادهایی قبل از وقوع حوادث تشکیل شده و وقتی اخطار سیل اعلام می شود، استاندار با بسیج همه دستگاه ها سعی می کند با آمادگی کامل وقوع حوادث را به حداقل برساند که این اقدام مهم دولت به این شکل بی نظیر است.

جباری با بیان اینکه در سیل اخیر شخص استاندار به عنوان نماینده دولت در صحنه حوادث و میدان حضور داشت، یادآورشد: این اقدام می تواند دلگرمی و قوت قلب برای مردم باشد چون مردم وقتی اعضای دولت را در کنار خود می بینند از نظر روحی و روانی به جامعه امید می دهند و در حل مشکلات تاثیر نگذار است.

به گزارش ایرنا، استان‌های جنوبی ایران در روزهای پایانی فروردین شاهد بارش باران شدید بودند، برخی از مناطق در استان‌های هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های بی سابقه‌ای بود که تا کنون رخ نداده است؛ در این میان وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان که پیش از نوروز نیز درگیر سیل و خرابی‌های ناشی از آن شده بود، شرایط را برای ساکنان منطقه سخت‌تر کرد.

بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش های سیل آسا به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آبرسانی شود.

تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در پی این وضعیت احمد وحیدی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان سفر کرد و همراه با استاندار سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات در میدان و در بین مردم در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha