۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85452119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۵ پرونده تخلف صنفی در لنگرود تشکیل شد

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵
کد خبر: 85452119
۲۴۵ پرونده تخلف صنفی در لنگرود تشکیل شد

رشت - ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنگرود گفت: در طرح نظارتی ماه رمضان و نوروز که تا اواخر فروردین ماه ادامه یافت، ۵۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام و طی آن ۲۴۵ فقره پرونده تخلف تشکیل شد.

علی اصغر محمد دوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح در مجموع به ارزش ۹ هزار میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال برای متخلفان صنفی پرونده تشکیل شد.

وی عنوان کرد: بیشترین تخلفات شناسایی شده شامل درج نکردن قیمت، گرانفروشی، کم فروشی، ترازوی دیجیتال، صادر نکردن فاکتور، عدم اعلام موجودی بوده است.

محمد دوست ادامه داد: عمده تخلفات یاد شده مربوط به واحدهای عرضه مرغ و گوشت، نانوایی ها، فروشندگان لوازم یدکی فروشی، آجیل و خشکبار و قنادی ها، تعمیرگاه خودرو، قالیشویی ها، میوه و تره بار، پوشاک و کیف و کفش، خواربار و خشکشویی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لنگرود همچنین با اشاره به نظارت بر توزیع مرغ و کالاهای اساسی شهرستان گفت: به منظور تنظیم بازار و تامین مایحتاج مردم با قیمت های مصوب بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ تن مرغ منجمد و گوشت منجمد و شکر در نمایشگاه بهاره توزیع شد.

وی در ادامه همچنین به میزان اشتغال در حوزه صنف در بخش صنعت معدن و تجارت لنگرود اشاره و بیان کرد: اتاق اصناف این شهرستان ۸۱۰ مورد تعهد شغلی داشت که ۸۱۸ مورد معادل بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

محمد دوست به ثبت شناسه یکتا در این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اولویت ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب و شناسه یکتا پیگیری‌های لازم توسط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در راستای اجرای صدور پروانه های الکترونیکی در حال اجراست و تا کنون پنج هزار و ۶۲۲مورد شناسه یکتا ثبت شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت لنگرود از شهروندان خواست که در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha