استاندار گلستان: مشکلی برای برگزاری انتخابات در حوزه گنبد کاووس وجود ندارد

گرگان - ایرنا  - استاندار گلستان گفت: مشکل خاص برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه گنبد کاووس وجود ندارد و انتظار می‌رود انتخابات به خوبی در این حوزه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه یکشنبه شب در نشست مشترک دست اندرکاران مرحله دوم برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبد کاووس، افزود: برگزارکنندگان مرحله دوم در این حوزه انتخابیه باید با دقت و حساسیت بالا انتخابات را پیگیری و برگزار کنند.
وی تاکید کرد: فرماندار گنبد کاووس نیز از همه ظرفیت‌ها در چارچوب قانون برای برگزاری انتخابات در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت امسال استفاده کند.
رییس ستاد انتخابات گلستان نیز در این نشست،‌ گفت: در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال قبل در این استان با بهره‌گیری از رهنمود رهبر معظم انقلاب، الگویی به یاد ماندنی از تعامل، هماهنگی و هم افزایی برای رقم زدن مشارکت بالای انتخاباتی به نمایش گذاشته شد.
سیدعلی مهاجر افزود:انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان فقط در حوزه انتخابیه گنبد کاووس به دور دوم کشیده شد که انتخابات این حوزه نیز با سرلوحه قرار دادن رهنمود رهبر معظم انقلاب، باشکوه برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون هماهنگی بیشتر برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه گنبد کاووس با برگزاری نشست‌های مختلف در دستور کار است.

لزوم دقت در برگزاری انتخابات حوزه گنبد کاووس
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان گلستان نیز در این نشست، گفت: انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبد کاووس همانند مرحله اول باید با دقت، حساسیت و آمادگی همه برگزار کنندگان، پیگیری و در روز ۲۱ اردیبهشت ماه امسال برگزار شود.
حمیدرضا بهمنی‌نژاد افزود: براساس تبصره چهار ماده ۱۰ قانون انتخابات، کسانی که در مرحله اول در انتخابات این حوزه شرکت کرده اند و افراد واجد شرایط این شهرستان که رای نداده‌اند می‌توانند در مرحله دوم انتخابات، شرکت کنند.
وی یادآور شد: در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال گذشته در ۶ حوزه انتخابیه این استان، اقدام خوب و شایسته برای تحقق راهبرد چهارگانه مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شد.
به گفته وی در مرحله نخست، ۶ نماینده مجلس شورای اسلامی از پنج حوزه انتخابیه استان با آرای مردم انتخاب شدند.
مهدی دهرویه فرماندار گنبد کاووس نیز در این نشست، گفت: برای برگزاری انتخابات مرحله دوم در این حوزه انتخابیه هماهنگی خیلی خوبی میان برگزارکنندگان وجود دارد.
انتخابات حوزه انتخابیه‌ گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ همزمان با سایر حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور برگزار شد، پس از به‌ حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد.
در این انتخابات، «قرجه طیار» با ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق‌ ارکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.
حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبد کاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha