۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85452446
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ناامیدی صهیونیست‌ها از پیروزی نتانیاهو در غزه

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۵
کد خبر: 85452446
ناامیدی صهیونیست‌ها از پیروزی نتانیاهو در غزه

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که ۶۸ درصد صهیونیست‌ها از پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در جنگ غزه نا امید هستند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داده است که ۶۸ درصد مخاطبان آن می‌گویند نتانیاهو نمی‌تواند در غزه پیروز شود.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تماس‌ها با حماس برای انجام توافق مبادله اسرا به در بسته خورده است و مشخص نیست که چه زمانی این گره باز می‌شود.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز به نقل از منابعی گزارش داد، سطح سیاسی رژیم صهیونیستی، روی یک توافق عادی سازی احتمالی با عربستان سعودی حساب باز کرده که ممکن است این رژیم را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا پایان ماه می را برای دستیابی به توافق عادی سازی بین (رژیم) اسرائیل و عربستان سعودی تعیین کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha