برپایی بزرگترین نمایشگاه هفته سلامت در منطقه ۶ تهران

تهران بزرگ - ایرنا - بزرگترین رویداد نمایشگاهی سلامت اجتماعی شهر تهران به مناسبت هفته سلامت و به میزبانی منطقه ۶ شهرداری تهران با حضور معاون وزیر بهداشت، شهردار منطقه، مدیرکل سلامت شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری با ۸۰ غرفه از دوم تا هفتم اردیبهشت برپا شده است.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه ۶ عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم این مراسم‌ها حضور خانوادگی شهروندان در فضاهای شهری است، گفت: موقعیت جغرافیایی خاص منطقه و قرار گرفتن مراکز متعدد فرهنگی، بیمارستانی و دانشگاهی و میادین مهم پایتخت در آن، افتخار میزبانی بسیاری از برنامه‌ها و رویدادهای ملی، مذهبی و فرهنگی فرا منطقه‌ای را فراهم کرده است.

سیدمرتضی روحانی اظهار کرد: با توجه به سیاست مدیریت شهری منطقه در راستای گسترش شادی و نشاط بین شهروندان، برگزاری این نمایشگاه به منطقه ۶ پایتخت واگذار شد.

وی ادامه داد: سلامت خانواده و جوانی جمعیت یکی از مشکلات جامعه ماست که باید در حوزه سلامت به این موضوع بپردازیم، زیرا براساس مطالعات اجتماعی و آموزه‌های دینی خانواده، هسته مهمی در امر سلامت محسوب می‌شود از طرفی سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی در امر سلامت بسیار حیاتی است و هدف ما اطلاع‌رسانی، اصلاح و نمایش و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم است.

در حوزه بهداشت دنبال مراقبت از افراد سالم هستیم

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد: فقط با یک اندیشه و ذهن و فکر مثبت اگر بگوییم و بخواهیم می توانیم حال خوب را بسازیم.

فرشیدی با بیان اینکه مردم‌ وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، افزود: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند البته برنامه‌هایی بتواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی در خصوص اینکه در یک‌ دهه گذشته و خصوصا ۲ سال اخیر اقداماتی برای اصلاح و کاهش مصرف قند و نمک در میان مردم با انجام برنامه‌های فرهنگی انجام شده است، گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد.

فرشیدی با بیان اینکه این نان دیابت و سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد، ادامه داد: اکنون یک هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان رواج بیشتری پیدا کند.

برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه

مدیرکل سلامت شهرداری تهران هم در این آیین گفت: به خود می‌بالیم که بتوانیم خدمات مورد نیاز مردم را در هفته سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران ارائه کنیم.

حمید صاحب در آیین آغاز به کار هفته سلامت که در بوستان لاله برگزار شد ادامه داد: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تذارک دیده شده و هیچ‌ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

نمایشگاه هفته سلامت با شعار حال خوب ساختنی است در فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ هر روز در بوستان لاله واقع در بلوار کشاورز پایتخت پذیرای بازدید کنندگان است.

در این نمایشگاه خدماتی همچون درمانی و مشاوره، معاینات دندانپزشکی به صورت رایگان ارائه و برنامه‌هایی همچون ایجاد محیط بازی برای کودکان، شاد و مفرح با موضوع سلامت، برپایی ایستگاه ورزش همگانی، اجرای سرود و نمایش‌های جذاب با حضور کارشناسان و متولیان حوزه بهداشت پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha