۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85452701
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در هرمزگان به بیش از ۱۱ هزار تن رسید

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85452701
خرید تضمینی گندم در هرمزگان به بیش از ۱۱ هزار تن رسید

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون توسط شبکه‌های خرید به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

محمد رضا ماندگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان خرید تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن به سیلوها و انبارهای استان حمل و بارگیری شده است.

وی بیان کرد: درحال حاضر هشت مرکز هرمزگان از ۱۱ مرکز در خرید تضمینی گندم فعال است؛ به علت اینکه در سه مرکز احمدی، فارغان و طاشکوییه شهرستان حاجی آباد هنوز برداشت محصول انجام نشده است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان باتوجه هبه اینکه شبکه تعاون روستایی استان امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد، اظهار کرد: تاکنون هیچ پرداختی بابت بهای گندم به گندمکاران استان نداشته ایم؛ چرا که دسترسی کاربران برای ثبت آمار کشاورزان هنوز انجام نگرفته است.

ماندگاری ادامه داد: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

وی افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و تمامی مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷۵ هزار ریال و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

گندم در هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از امسال از هشتم فروردین‌ با حضور وزیر جهادکشاورزی در استان آغاز شده و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha