۶۰۰ تن گندم در هرمزگان خرید تضمینی شد

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: تعاون روستایی از ابتدای فصل برداشت (هشتم فروردین امسال) تاکنون، ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری کرده است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا ماندگاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم‌اکنون چهار مرکز خرید تضمینی گندم در هرمزگان فعال است، اظهار کرد: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

وی بیان کرد: از این میزان خرید تاکنون ۳۸۰ تن به سیلوها و کارخانه‌های آرد استان حمل شده است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد و در مجموع ۱۱ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.

ماندگاری اضافه کرد: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷۵ هزار ریال و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

گندم در هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از امسال از هشتم فروردین‌ با حضور وزیر جهادکشاورزی در استان آغاز شده و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha