سی‌ان‌بی‌سی: «بحران تورم»؛ دردسر انتخاباتی مهم بایدن در مقابله با ترامپ

تهران-ایرنا- بر اساس آخرین نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی، رأی‌دهندگان آمریکایی، برای مقابله با تورم و هزینه‌های بالای زندگی به دونالد ترامپ بیشتر از جو بایدن اعتماد دارند و همین موضوع کار را برای کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها سخت‌تر کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که دونالد ترامپ، ‌رییس جمهوری سابق آمریکا و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان بهتر از جو بایدن، ‌رییس جمهور کنونی این کشور قادر است با تورم مقابله کند. این در حالی است که تنها ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان همین نظر را در مورد بایدن داشتند.

این نظرسنجی از ۱۲ تا ۱۶ آوریل، چند روز پس از انتشار یک گزارش درباره تورم در آمریکا صورت گرفت که نشان می‌داد قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی به تدریج افزایش یافته است.

این گزارش افزود: با افزایش دوباره قیمت‌ها برای مصرف کنندگان، دولت بایدن پیام های تبلیغاتی خود را در مورد تورم متوقف کرده و توجه خود را بیشتر به جنبه‌های دیگر اقتصاد همچون مشاغل، تعرفه ها و مالیات ها معطوف کرده است.

وی در سخنرانی روز چهارشنبه هفته گذشته در پیتسبورگ اعلام کرده بود که از تعرفه‌های سه برابری بر واردات فولاد و آلومینیوم چین حمایت خواهد کرد. موضوعی که احتمالا باعث تشدید خصومت های اقتصادی فزاینده او در قبال چین می شود. رییس جمهوری آمریکا، ‌یک روز قبل از آن نیز در اسکرانتون، پنسیلوانیا، با تمرکز بر روی کدهای مالیاتی و مشاغل،‌دونالد ترامپ را یکی از دو رییس جمهور در تمام تاریخ آمریکا نامید که با تعداد مشاغل کمتری نسبت به زمانی که به قدرت رسیدند، کاخ سفید را ترک کردند.

رویکردهای جدید کمپین بایدن برای رسیدگی به این موضوعات پس از این مطرح می شود که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران وی را در مورد قیمت‌های بالا و تورم فزاینده در آمریکا مورد سرزنش قرار داده اند.

اظهارات اخیر بایدن با وجود نوسان بالای قیمت‌ها، نشان‌دهنده تلاش‌های او برای پررنگ‌ کردن سایر مسائل و داده‌های اقتصادی در ذهن رأی‌دهندگان است. برای مثال، در حالی که ترامپ از اقتصاد آمریکا در زمان بایدن انتقاد می‌کند، رییس جمهوری دموکرات این کشور، ادعاهای خود در مورد این که ایالات متحده «بهترین اقتصاد جهان را دارد» را برجسته تر کرده است.

سی ان بی سی در پایان این گزارش افزود: رای دهندگان آمریکایی به این راحتی تورم و هزینه های زندگی بالا در کشورشان را فراموش نمی کنند. تنها ۱۱ درصد از پاسخ دهندگان از «شغل و اقتصاد» به عنوان بحرانی‌ترین مسائل پیش روی کشور در آستانه انتخابات نوامبر (مهرماه) نام بردند. در حالی که، ۲۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تورم و هزینه های بالای زندگی دغدغه شماره یک آنها است.

نکته قابل توجه آن که اکثریت در هر دو موضوع خاطر نشان کردند دونالد ترامپ بهتر از جو بایدن این موارد را مدیریت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha