۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85453950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبر: 85453950
۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت:حدود ۱۶ هزار تن سیر از ۴۰۰ هکتار زمین زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت و روانه بازار می‌شود.

منوچهر یارمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان و خاطرنشان کرد: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد و سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می شود.

استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha