۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85454210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معرفی شد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85454210
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معرفی شد

کاشان - ایرنا- «محمد فشارکی» در آیینی با حضور استاندار اصفهان به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار اصفهان روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان گفت: وقتی نام کاشان را می شنویم سلسله ای از دانش، معرفت و عمل در ذهن مجسم می شود. مردم کاشان از اعماق تاریخ تعلقی به معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گرفته اند و در ادامه، در مسیر رشد، توسعه و ترویج این معارف نقش آفرینی کردند.

سیدرضا مرتضوی افزود: بزرگان شهرستان کاشان در دوران های مختلف در کشور نقش ایفا کردند و در دوران نهضت حضرت امام خمینی(ره) تاثیرگذار بودند، ۲۷ شهید دوران نهضت امام راحل گواه نقش آفرینی ویژه عالمان و بزرگان این شهرستان است.

وی اظهار کرد: مرحوم آیت الله یثربی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله سلیمانی از بزرگانی هستند که در این منطقه حضور داشتند. یاد حاج آقای قرائتی را گرامی می داریم چرا که همه ما معارف قرآنی خود را پای درس ایشان آموختیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: پیشینه کاشان با فعالیت هایی در حوزه های فرهنگ و هنر، ریاضی، میراث، صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و نظامی پیوند داشته و موقعیتی بی بدیل برای این شهرستان ایجاد کرده است.

مرتضوی گفت: وقتی به آمار مقایسه ای در استان اصفهان نگاه کنیم مشاهده می شود که شهرستان کاشان در بسیاری از شاخص ها ازجمله اشتغال وضعیت مطلوبی دارد و رتبه های نخست استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نقش کاشان در تولید ناخالص ملی نشان دهنده ظرفیت بی بدیل این شهرستان است، کاشان در شاخص های حوزه بهداشت و سلامت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و این توانمندی ها نشان دهنده روحیه تلاش گری مردم این منطقه است.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین رتبه ها در حوزه تعداد پزشک نسبت به جمعیت و سرانه تخت بیمارستانی با جمعیت مربوط به شهرستان کاشان است که ظرفیت خوبی دارد.

استاندار اصفهان بیان کرد: این استان خدمات خود در بخش های مختلف را معطوف به داخل استان نکرده و شهرستان های دلیجان و محلات نیز از شهرستان کاشان خدمات می گیرند.

مرتضوی گفت: سرانه هایی که در بخش دریافت و پشتیبانی های اعتباری برای حوزه بهداشت و درمان داریم متناسب با خدمات ارائه شده نیست.

وی افزود: این ایام مصادف با عملیات وعده صادق است که به همت سربازان سلحشور و حماسه آفرین کشور از سپاه، ارتش و وزارت دفاع یک اتفاق متفاوت را رقم زد و جا دارد این عملیات را تبریک بگوییم چرا که پس از ۶ ماه رفتار جنایت کارانه و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم بی پناه منطقه به ویژه غزه و با کشتن هزاران مرد و زن و کودک بی پناه تصویر دیگری از این رژیم در دنیا رقم خورد و جبهه مقاومت در این مدت از یمن، عراق، سوریه و لبنان در نشان دادند که ابهت رژیم غاصب صهیونیستی پوشالی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: همبستگی مردم دنیا پیرامون مردم غزه که در این ایام شکل گرفت و این از موفقیت های این دوران است چراکه همیشه امپراطوری رسانه ای دشمن تلاش می کرد با وارونه نشان دادن حقیقت تصویر دیگری به دنیا از جنایاتش مخابره کند اما در موضوع جنایاتی که در غزه انجام داد موفق نشد این موضوع را به دلخواهش پیش ببرد و در سرتاسر جهان از آمریکا، انگلیس و هلند تا آسیا جمعیت های عظیم مردمی در مقابله با رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند و درخواست متوقف کردن این رژیم کودک کش را داشتند.

مرتضوی گفت: رژیم صهیونیستی برای برون رفت از این بحران مشروعیتی که در دنیا رو به تزاید بود تلاش کرد با عملیات کور و انتحاری و حمله ناجوانمردانه به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه مسیر اخبار و معادله ها را به نحو دیگر معنا کند و تصور نمی کرد ایران اسلامی این نگاه بازدارنده و اقتدارآفرینی که تلاش می کنند از خودشان به دنیا نشان دهند را با یک پاسخ حساب شده و راهبردی بر هم بزند.

وی افزود: عملیات وعده صادق به نحوی در دنیا جایگاه ترسیم شده توسط رژیم صهیونیستی و پشتبانانش که دولت های مستکبر دنیا هستند را نابود کرد.

وی اظهار کرد: در طول ۷۰ سال گذشته هیچ کشوری مستقیم به رژیم غاصب صهیونیستی که به عنوان قدرت هسته ای است حمله نکرده بود و تا قبل از پاسخ ایران در قالب عملیات وعده صادق، داشتن سلاح هسته ای به عنوان تقویت کننده اقتدار محاسبه می شد، اما جمهوری اسلامی بازدارندگی پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی در دنیا را برهم زد و دیگر کسی نمی تواند مدعی شود چون اسرائیل دارنده سلاح اتمی است ظرفیت بازدارنده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این مدت توان و اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت نرمش به شکل فزاینده ای در دنیا اوج گرفت، قدرت های بزرگ دنیا با پشیبانی بی حد و مرز از رژیم غاصب صهیونیستی به دنیا مخابره می کردند که کسی اجازه مقابله با سیاست های وحشیانه این رژیم را ندارد، اما این معادله برهم خورد و دنیا مشاهده کرد که توان دفاعی صهیونیست ها حتی با کمک دیگر کشورها تا چه میزان شکننده است.

مرتضوی گفت: بسیاری از اهداف مدنظر از عملیات وعده صادق محقق شد و در میدان دست برتر با ایران بود و اضطراب بسیاری از دولتمردان رژیم غاصب صهیونیستی در ابتدای عملیات وعده صادق نشان دهنده این مهم است. در مقابل حرکتی که جمعه گذشته توسط رژیم صهیونیستی رقم خورد همان تعبیر وزیر امنیت این رژیم است که اشاره می کند این یک حرکت بی خاصیت بود.

وی افزود: شهرستان کاشان بر سکوی همه موفقیت های استان اصفهان قرار دارد و در حوزه های مختلف ازجمله صنعت، هنر، اقتصاد، میراث فرهنگی و ... جایگاه ویژه ای دارد.

وی اظهار کرد: تعدادی شهدای 4 شهرستان در استان اصفهان از بسیاری از استان های کشور بیشتر است، ۱۰ هزار شهید شهرستان اصفهان، ۲ هزار و ۷۰۰ شهید شهرستان نجف آباد، ۲ هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان خمینی شهر و یکهزار و ۸۵۰ شهید کاشان از شهرستان های حماسه آفرین هستند که در عرصه ایثار و شهادت گوی سبقت را از بسیاری از استان های کشور ربوده اند.

مرتضوی گفت: در ماموریت جدید دولت با تامل و گفت و گو هایی که داشتیم باید در برخی شهرستان ها تغییراتی انجام می شد و در چهار یا پنج فرمانداری دیگر استان هم تغییراتی خواهیم داشت.

وی افزود: عملکرد آقای زارعی موفق بوده و در ادامه مسیر هم این موفقیت ها با ضریب بیشتر محقق می شود.

وی اظهار کرد: تغییر و تحول به معنی نادیده گرفتن خدمات گذشته نیست و نوعی اقدام فنی است و در این مسیر تصمیم بر جابجایی در این منطقه گرفته شد و یکی از فرمانداران توانمند که شهرستان بزرگ لنجان را با ظرفیت های اقتصادی بی نظیر مدیریت و از بسیاری بحران ها عبور داد امروز به عنوان فرماندار کاشان منصوب شد.

استاندار اصفهان بیان کرد: آقای محمدی فرماندار جدید کاشان فردی بسیجی، مجاهد، پرتلاش، اهل تعامل و دارای قاطعیت تصمیم گیری است که انشالله با حمایت مردم فصل خدمت رسانی بهتر از قبل را رقم خواهد زد.

مرتضوی گفت: ستاد تسهیل جایگاه استانی دارد، اما اختیارات آن به فرمانداری کاشان واگذار شد و به مدیران استان تاکید شد مصوبه ستاد تسهیل شهرستان کاشان همسنگ با مصوبه ستاد استان است.

وی افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به استانداران نماینده عالی دولت نیست و معظم له فرمودند استاندار نماینده علی حاکمیت است و اگر مساله ای در حوزه زیرساختی، نظامی و انتظامی و وقوه قضائیه رخ دهد فرماندار و استاندار پاسخگو است و همه دستگاه ها باید تلاش کنند حاشیه ها از مسیر حرکت فرماندار کنار برود.

وی اظهار کرد: کسی حق ندارد حرمت فرماندار را مخدوش کند و همه باید با فرماندار هماهنگ باشند و با همراهی وی مشکل شهرستان را رفع کنند و هرجا نقدی باشد برادرانه به فرماندار منتقل کنند و با رابطه برادری که امروز در مجموعه مدیریت اجرایی شهرستان، منتخب مردم و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان وجود دارد در ادامه مسیر در مجموعه شهرستان گفتمان واحد پیرامون خدمت رسانی شکل بگیرد.

در پایان این مراسم حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معارفه و از خدمات محمدشریف زارعی فرماندار سابق تجلیل شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha