تداوم بارندگی در استان مرکزی تا چهارشنبه

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی و تحلیل مدل‌های پیش‌بینی حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا صبح فردا( چهارشنبه) در نقاط مختلف این استان است.

رضا مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر این اساس وضعیت هوای استان مرکزی در برخی ساعات بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به صورت رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است.

وی بیان کرد: احتمال وقوع بارش های همرفتی شدید و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر و آبراهه ها، ایجاد روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و همچنین احتمال وزش باد شدید موقتی به دلیل ماهیت رگباری این بارش ها وجود دارد که هشدار سطح زرد شماره سه هواشناسی استان مرکزی نیز صادر شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد:🌦همچنین احتمال رگبار پراکنده باران در برخی مناطق استان بویژه در نواحی جنوب شرق و شرق در ساعاتی از روز چهارشنبه وجود دارد.

مرادی اظهار کرد: کمینه دمای هوا در نقاط مختلف استان مرکزی از روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد شمالی کاهش می‌یابد و افت محسوسی خواهد داشت که انتظار است رود در صبح پنجشنبه در مناطق سردسیر استان به حدود صفر درجه سانتیگراد برسد.

وی گفت: با عبور این سامانه بارشی طی روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان مرکزی صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

۲۰۹ و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بارش‌های استان مرکزی نسبت به بلند مدت ۱۰ درصد کاهش دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha