سفر رییس‌جمهور به پاکستان بیانگر عزم دولت برای پیگیری سیاست همسایگی است

تهران- ایرنا- نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی، سفر رئیس‌جمهور به پاکستان را بیانگر عزم دولت برای پیگیری سیاست همسایگی و اقدام دوکشور برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی را موجب تقویت امنیت، توسعه اقتصادی و کاهش قاچاق دانست.

علیرضا ورناصری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اهمیت سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: انرژی مهمترین زمینه برای ارتقای همکاری‌ اقتصادی و مبادلات تجاری تهران - اسلام‌آباد است و در شرایط کنونی، خط لوله گاز ایران-پاکستان به عنوان مهمترین پروژه همکاری میان دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: همچنین تعیین تکلیف خط لوله گاز ایران و پاکستان می‌تواند در تقویت تعاملات دو کشور و گسترش اقتصادی طرفین تاثیرگذار باشد.

ورناصری گشایش بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان را از دستاوردهای دولت سیزدهم برای تحقق تقویت سیاست همسایگی دولت برشمرد و گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در گذشته مورد رضایت نبود که با اقدامات دولت در سال گذشته شاهد افزایش مراودات تجاری میان دو کشور بودیم و با توجه وجود ظرفیت‌های فراوان دو کشور، می‌توان به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: دو دولت عزم جدی برای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بیشتر دارند و این مهم می‌تواند به تقویت اوضاع اقتصادی، تقویت امنیت و کاهش پدیده قاچاق کمک کند.

نماینده مردم مسجد سلیمان با اشاره به نخستین سفر خارجی آیت الله رییسی در سال ۱۴۰۳ همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان گفت: این سفر نه تنها نشان‌دهنده اهمیت پاکستان برای ایران است، بلکه بر تعهد دولت سیزدهم برای تعمیق روابط با همسایگان و پیگیری سیاست همسایگی تأکید می‌کند. این اقدام، زمینه را برای گسترش تعاملات میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند و نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روز دوشنبه سوم اردیبهشت به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی با نخست وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سنا و همچنین فرمانده ارتش و استاندار پنجاب پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر به لاهور و کراچی از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha