حمایت از ۸۳واحد تولیدی فارس در یک ماه نخست سال

شیراز- ایرنا - متولیان اقتصادی فارس در نخستین هفته از اردیبهشت‌ماه مشکلات ۲۰ بنگاه اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند و با این اقدام تعداد واحدهای حمایت شده از ابتدای سال تا نون به ۸۳واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهش تولید، محرک همه بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی، گامی محکم در مسیر تحقق شعار سال است.

بدون شک واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال با مشکلات مختلفی مواجه هستند که نیاز است تمهیدات کافی برای حل این مشکلات اندیشیده شود.

از این رو اتخاذ تدابیر اساسی برای پشتیبانی از بنگاه‌های اقتصادی همواره در اولویت متولیان امور اقتصادی کشور قرار دارد.

کارگروه تسهیل راهکاری برای پشتیبانی از بنگاه‌های اقتصادی

یکی از مهمترین سیاست‌ها که در طول سال‌های اخیر به منظور احیای واحدهای تولیدی در مرکز توجه قرار گرفته برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های مختلف کشور است.

در جلسات استانی مربوط به این کارگروه معمولاً مسائل تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی و تصمیماتی با هدف امهال تسهیلات، تقسیط بدهی‌های بانکی و معافیت مالیاتی به منظور رفع موانع تولید اتخاذ می‌شود.

در کارگروه تسهیل در استان فارس چه می‌گذرد؟

تشکیل این جلسات در استان فارس با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار هم در اولویت متولیان حوزه اقتصاد قرار دارد به گونه‌ای که این کارگروه در سال گذشته هر سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌شد.

حمایت از ۸۳واحد تولیدی فارس در یک ماه نخست سال



در آخرین جلسه این کارگروه هم که روز سه‌شنبه ۲۲اسفندماه برگزار شد مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با احتساب این واحدها، مجموع واحدهای حمایت شده در سالی که گذشت به یک هزار و ۲۵۴واحد رسید.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ استاندار فارس بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تأکید کرد و گفت: در صورت اجرا نشدن تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،صنعتگران می‌توانند مصوبه اجرا نشده را طی نامه‌ای به استانداری اعلام کنند.

در بیست و یکمین روز از فروردین سال ۱۴۰۳ نیز نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس که به عنوان پانصد و هفتاد سومین کارگروه محسوب می‌شود برگزار شد.

۲۱ فروردین ماه؛ بررسی موانع ۴۷ بنگاه اقتصادی

در این جلسه موانع ۴۷ بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که ۴۳ مورد از آنها در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و چهار دستورکار در کارگروه تسهیل استانی بررسی شد.

این مسائل در خصوص تأمین برق، مهلت جهت پرداخت بدهی، آزاد سازی مانده تسهیلات، پیگیری عدم فسخ زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بود که در زمینه فعالیت شیر سویا، خدمات حمل و نقل، عصاره گیری منابع گیاهی و تولید قطعات پلاستیکی راهکارهای عملیاتی و اجرایی اتخاذ شد.

۲۸ فروردین ماه؛ گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی

سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز پانصد و هفتاد چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس تشکیل شد و در این جلسه موضوعات و مشکلات ۱۳ بنگاه اقتصادی در کارگروه تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مسائل سه بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی مورد بررسی قرار گرفت.

موضوعات این ۱۶ بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت فرآورده‌های لبنی و پیمانکاری در خصوص تقسیط بدهی (امهال) در بانک‌های عامل و امور مالیاتی بود که مصوبات لازم و اجرایی تصویب و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

نخستین هفته اردیبهشت؛ رفع موانع ۲۰ بنگاه اقتصادی

سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نیز پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‌ها و بازگشت و احیا واحدهایی تولیدی به چرخه فعالیت برگزار شد.

در این نشست موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا و تعیین تکلیف بدهی با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی( پروژه ساختمانی) مورد بررسی قرار گرفت و با ارائه راهکارهای قانونی تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمایت از ۸۳واحد تولیدی فارس در یک ماه نخست سال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در این جلسه گفت: مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی بررسی شد.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت در زمینه حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

ایزدی رفع مشکلات و موانع تولید برای سرمایه‌گذاران را مهمترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و افزود : باتوجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

حمایت از هشت هزار و ۱۱۴ واحد تولیدی در طول ۲سال

متولیان اقتصادی فارس در حالی تمام تلاش خود را برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی به کار گرفته‌اند که طبق اعلام نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، در طول ۲سال گذشته هشت هزار و ۱۱۴ واحد در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی در سراسر کشور احیا و ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

در طی این مدت میزان ۲۴۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شده که رونق تولید، بهبود شرایط اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha