۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبر: 85447263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پشتیبانی از ۶۳ واحد تولیدی فارس در فروردین۱۴۰۳

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبر: 85447263
پشتیبانی از ۶۳ واحد تولیدی فارس در فروردین۱۴۰۳

شیراز - ایرنا - با گره‌گشایی از مشکلات ۱۶ بنگاه اقتصادی در آخرین هفته از فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد واحدهای حمایت شده از ابتدای سال تا کنون به ۶۳واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند حمایت از واحدهای تولیدی، کلید رشد پایدار اقتصادی و مهار تورم است.

از این رو اتخاذ تدابیر اساسی برای پشتیبانی از بنگاه‌های اقتصادی همواره در اولویت متولیان امور اقتصادی کشور قرار دارد.

کارگروه تسهیل راهکاری برای پشتیبانی از بنگاه‌های اقتصادی

یکی از مهمترین سیاست‌ها که در طول سال‌های اخیر به منظور احیای واحدهای تولیدی در مرکز توجه قرار گرفته برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های مختلف کشور است.

در جلسات استانی مربوط به این کارگروه معمولاً مسائل تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی و تصمیماتی با هدف امهال تسهیلات، تقسیط بدهی‌های بانکی و معافیت مالیاتی به منظور رفع موانع تولید اتخاذ می‌شود.

در کارگروه تسهیل در استان فارس چه می‌گذرد؟

تشکیل این جلسات در استان فارس با حضور دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار هم در اولویت متولیان حوزه اقتصاد قرار دارد به گونه‌ای که این کارگروه در سال گذشته هر سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌شد.

در آخرین جلسه این کارگروه هم که روز سه‌شنبه ۲۲اسفندماه برگزار شد مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با احتساب این واحدها، مجموع واحدهای حمایت شده در سالی که گذشت به یک هزار و ۲۵۴واحد رسید.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ استاندار فارس بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تأکید کرد و گفت: در صورت اجرا نشدن تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،صنعتگران می‌توانند مصوبه اجرا نشده را طی نامه‌ای به استانداری اعلام کنند.

در بیست و یکمین روز از فروردین سال ۱۴۰۳ نیز نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که به عنوان پانصد و هفتاد سومین کارگروه محسوب می‌شود برگزار شد.

پشتیبانی از ۶۳ واحد تولیدی فارس در فروردین۱۴۰۳

۲۱ فروردین ماه؛ بررسی موانع ۴۷ بنگاه اقتصادی

در این جلسه موانع ۴۷ بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که ۴۳ مورد از آنها در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و چهار دستورکار در کارگروه تسهیل استانی بررسی شد.

این مسائل در خصوص تأمین برق، مهلت جهت پرداخت بدهی، آزاد سازی مانده تسهیلات، پیگیری عدم فسخ زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بود که در زمینه فعالیت شیر سویا، خدمات حمل و نقل، عصاره گیری منابع گیاهی و تولید قطعات پلاستیکی راهکارهای عملیاتی و اجرایی اتخاذ شد.

۲۸ فروردین ماه؛ گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی

سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز پانصد و هفتاد چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های مربوطه و مدیران عامل بانک‌ها تشکیل شد.

در این جلسه موضوعات و مشکلات ۱۳ بنگاه اقتصادی در کارگروه تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مسائل سه بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی مورد بررسی قرار گرفت.

موضوعات این ۱۶ بنگاه اقتصادی با زمینه فعالیت فرآورده‌های لبنی و پیمانکاری در خصوص تقسیط بدهی (امهال) در بانک‌های عامل و امور مالیاتی بود که مصوبات لازم و اجرایی تصویب و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.

پشتیبانی از ۶۳ واحد تولیدی فارس در فروردین۱۴۰۳

تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در گرو اقدامات ساختاری و برنامه ریزی مدون

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در این نشست گفت: به منظور رسیدن به جهش و توسعه تولید و افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی، اقدامات و مجموعه فعالیت‌های ساختاری و توأم با برنامه‌ریزی‌های مدون ضرورت دارد.

حمیدرضا ایزدی بر لزوم تقویت مشارکت مردمی جهت بهبود معیشت و در مسیر توسعه و کیفیت تولید تأکید کرد و افزود: حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان دربخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری، اشتغال‌زایی، اتکاء به توان علمی و پژوهشی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش علم و ثروت از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های اداره صمت و دستگاه های ذی ربط اقتصادی در استان به شمار می‌رود.

وی توسعه صادرات، نوآوری و هوشمندسازی در صنعت و جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی را از دیگر اهداف متولیان اقتصادی فارس دانست و ادامه داد: نقاط قوت کارگروه تسهیل استان حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، جلوگیری از تعطیلی این واحدها، کمک به تعیین تکلیف بخشی از معوقات بانکی و مطالبات دولتی و راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی استان است.

حمایت از هشت هزار و ۱۱۴ واحد تولیدی در طول ۲سال

متولیان اقتصادی فارس در حالی تمام تلاش خود را برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی به کار گرفته‌اند که طبق اعلام نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، در طول ۲سال گذشته هشت هزار و ۱۱۴ واحد در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی در سراسر کشور احیا و ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

در طول این مدت میزان ۲۴۰ همت از سرمایه‌های مردم احیا شده که رونق تولید، بهبود شرایط اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha