۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85454953
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شکست ملوان، بازماندن سپیدرود از صعود و داماش در آستانه سقوط

رشت - ایرنا - نمایندگان فوتبال گیلان طی هفته گذشته نتوانستند در لیگ‌های مختلف کشور نتایج خوبی کسب کنند چنانکه در بازی‌های انجام شده تیم‌های ملوان و داماش متحمل شکست شدند و تیم سپیدرود نیز از صعود به لیگ دسته یک کشور بازماند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در لیگ برتر متحمل شکست شد، در رقابتهای لیگ دسته یک کشور نیز تیم داماش مغلوب حریفش شد و شهرداری آستارا مقابل رقیبش به نتیجه مساوی دست یافت و همچنین در لیگ دسته دوم کشور، سپیدرودی‌ها مقابل حریف خود به نتیجه مساوی دست یافتند و تیم چوکا موفق شد رقیب خود را با شکست بدرقه کند.

در هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر کشور، تیم ملوان بندرانزلی در یک دیدار حساس میزبان تیم فوتبال سپاهان اصفهان بود که در نهایت ملوان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف قدرتمند خود شد.

این دیدار برای هر ۲ تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود زیرا ملوان با برتری در این بازی می‌توانست به کسب سهمیه آسیا امیدوارتر باشد و حتی یک پله نیز در جدول رده‌بندی صعود کند و در رتبه چهارم قرار گیرد.

از سوی دیگر تیم سپاهان اصفهان نیز با برتری در این دیدار می‌توانست ضمن تثبیت جایگاه سومی خود همچنان به عنوان یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی باقی بماند و تیمهای استقلال و پرسپولیس را برای کسب این جایگاه تهدید کند که در نهایت موفق به پیروزی در این بازی سخت شد.

تیم فوتبال سپاهان، ملوان را در بندرانزلی شکست داد

تارتار: در نیمه دوم مقابل سپاهان غافلگیر شدیم

در جریان دیدار تیمهای ملوان و سپاهان که در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی برگزار شد، ملوان در نیمه نخست بسیار خوب ظاهر شد و با به ثمر رساندن یک گل، این نیمه را به سود خود به پایان رساند و حتی یک بار هم ضربه بازیکنان این تیم به دیرک دروازه سپاهان اصابت کرد.

اما در نیمه دوم سپاهان اصفهان تیم برتر میدان بود و با به ثمر رساندن ۲ گل، پیروز این بازی سخت خارج از خانه شد و هر سه امتیاز حساس این بازی را کسب کرد تا شکست دور رفت را نیز جبران کند زیرا سپاهان در اصفهان مغلوب ملوان شده بود.

در نیمه دوم سپاهان اصفهان تیم برتر میدان بود و با به ثمر رساندن ۲ گل، پیروز این بازی سخت خارج از خانه شد و هر سه امتیاز حساس این بازی را کسب کرد تا شکست دور رفت را نیز جبران کند زیرا سپاهان در اصفهان مغلوب ملوان شده بود

هم اینک تا پایان هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر کشور، ملوان بندرانزلی با کسب ۳۸ امتیاز در رتبه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد در حالی که ملوانان جمعه هفته جاری باید در مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام حذفی کشور در بندرانزلی مقابل سایپا قرار گیرند.

داماش در آستانه سقوط

اما رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور با انجام هفته بیست و هشتم پیگیری شد که در نهایت نمایندگان گیلان به یک تساوی و یک شکست دست یافتند تا نتایج ضعیفی را در این هفته کسب کنند.

تیم فوتبال داماش گیلان در ادامه روند ناکامی‌های خود در هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک کشور جام آزادگان در یک بازی خار ج ار خانه مقابل آریو اسلامشهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریف خود شد.

داماشی‌ها که در فصل جاری این مسابقات تاکنون نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند و به دلیل مشکلات مدیریتی و مالکیتی در چند نوبت نیز شاهد تغییر کادرفنی بودند در مقابل آریو اسلامشهر هم با ۲ گل مغلوب شدند تا همچنان یکی از گزینه‌های اصلی سقوط از این مسابقات باشند.

این نماینده گیلان که از پشتوانه مناسب هواداران نیز برخوردار است در چند هفته اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده تا با از دست دادن امتیازات به خصوص در بازی‌های خانگی در آستانه سقوط از این رقابتها قرار گیرد.

با توجه به اینکه فقط ۶ هفته تا پایان این رقابتها باقی مانده اگر تیم داماش نتواند در این بازی‌ها نتایج خوبی کسب کند، خطر سقوط به طور جدی این تیم را تهدید می‌کند و بی‌شک به همراه تیم خوشه طلایی، نامزدهای اصلی سقوط از این لیگ خواهد بود.

با توجه به اینکه فقط ۶ هفته تا پایان این رقابتها باقی مانده، اگر تیم داماش نتواند در این بازی‌ها نتایج خوبی را کسب کند، خطر سقوط به طور جدی این تیم را تهدید خواهد کرد و بی‌شک به همراه تیم خوشه طلایی، نامزدهای اصلی سقوط از این لیگ بشمار می‌روند

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز دیگر نماینده استان گیلان در رقابتهای لیگ دسته یک کشور در هفته بیست و هشتم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم شاهین بندرعامری قرار گرفت که در نهایت برابر میزبانش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با کسب این یک امتیاز خارج از خانه رتبه خود را در جایگاه چهاردهم جدول حفظ کرد و اگر این تیم بتواند در هفته بیست و نهم در بازی خانگی خود برابر حریفش به برتری برسد تا حد زیادی از تیمهای انتهای جدول فاصله خواهد گرفت.

تا پایان هفته بیست و هشتم رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک کشور جام آزادگان که با حضور ۱۸ تیم در حال پیگیری است، شهرداری بندرآستارا با کسب ۲۴ امتیاز در رتبه چهاردهم و داماش گیلان با کسب ۲۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

بازماندن سپیدرود از صعود به لیگ دسته یک

اما رقابتهای فوتبال لیگ دسته دوم کشور نیز با انجام هفته بیست و سوم پیگیری شد که تیم سپیدرود در یک بازی خارج از خانه برابر حریفش به نتیجه مساوی دست یافت و چوکا تالش نیز در بازی خانگی خود مقابل حریفش به برتری رسید تا این تیم تنها نماینده پیروز گیلان طی هفته جاری باشد.

شکست ملوان، بازماندن سپیدرود از صعود و داماش در آستانه سقوط

سپیدرودی‌ها که هفته گذشته در یک بازی خانگی مغلوب حریف خود شده و شانس صعود به لیگ دسته یک را از دست داده بودند، در هفته بیست و سوم نیز مقابل تیم قدرتمند بهمن تهران به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافتند.

با توجه به اینکه سپیدرودی‌ها در ۲ بازی اخیر خود فقط یک امتیاز کسب کردند، فاصله این تیم با تیمهای اول و دوم جدول افزایش یافت و با توجه به اینکه فقط سه هفته به پایان این مسابقات باقی مانده، این نماینده گیلان هیچ شانسی برای صعود به رقابتهای لیگ دسته یک کشور ندارد.

با توجه به اینکه سپیدرودی‌ها در ۲ بازی اخیر خود فقط یک امتیاز کسب کردند، فاصله این تیم با تیمهای اول و دوم جدول افزایش یافت و با توجه به اینکه فقط سه هفته به پایان این مسابقات باقی مانده، این نماینده گیلان هیچ شانسی را برای صعود به رقابتهای لیگ دسته یک کشور ندارد

همچنین تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور نیز در هفته بیست و سوم این مسابقات در یک بازی خانگی مقابل تیم پاس همدان قرار گرفت که در نهایت توانست حریفش را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.

چوکایی‌ها با این پیروزی خانگی خود به رتبه پنجم جدول رده‌بندی صعود کردند اما این تیم نیز همانند سپیدرود رشت شانسی برای صعود به رقابتهای لیگ دسته یک کشور ندارد و این ۲ نماینده گیلان حداقل یک فصل دیگر باید در رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور حضور یابند.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته دوم کشور، ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که در نهایت تیمهای نخست هر گروه به همراه برنده تیمهای دوم به مسابقات لیگ دسته یک کشور صعود می‌کنند.

با توجه به نتایج کسب شده توسط نمایندگان گیلان در لیگ‌های مختلف، هفته ناموفقی برای فوتبال استان گیلان رقم زده شد و فقط تیم فوتبال چوکا تالش آن هم در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور توانست طعم شیرین پیروزی را بچشد و سایر نمایندگان گیلان مقابل حریفان خود متوقف شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha