۴.۵ تن مواد غذایی و پروتئینی غیربهداشتی در شاهین‌دژ معدوم شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: تلاش شبانه روزی کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان منجر به کشف و معدوم سازی ۴.۵ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی و مواد خام غیر قابل مصرف شد.

محمدتقی سلطانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر مجاز در پی اجرای طرح سلامت و تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و سپس با حضور نماینده دادستان معدوم شد.

وی اضافه کرد: در مدت اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار به مناسبت طرح نوروزی بیش از ۱۰ هزار بازدید در قالب ۱۰ هزار نفر ساعت صورت گرفت که منجر به توقیف این مقدار مواد خوراکی فاسد شده است.

وی ادامه داد: این مواد غذایی به دلیل انقضای تاریخ مصرف، تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود که در صورت مصرف می توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه سازد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار کرد: در طول اجرای طرح سلامت کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب پنج تیم بازرسی سیار با همکاری ادارات اصناف، صنعت و معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و شهرداری بر پخش و توزیع انواع مواد غذایی در ساعات مختلف شبانه روز نظارت داشتند.

سلطانی گفت: عموم مردم باید سعی کنند مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل‌ دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه با شماره تماس ۰۴۴۴۶۳۳۱۳۸۱ اعلام کنند تا کارشناسان در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار دهند.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفرجمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha