۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85455033
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

خسارت باران بهاری در شرق گلستان

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85455033
خسارت باران بهاری در شرق گلستان
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- بارش باران که از روز گذشته در گلستان آغاز شده و مطابق پیش بینی هواشناسی تا ظهر امروز چهارشنبه ادامه خواهد داشت علاوه بر آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سبب بروز خساراتی به زیرساخت‌های برخی شهرستان‌ها از جمله «رامیان، مینودشت و کلاله» شد.

به گزارش ایرنا، بارندگی‌های در گلستان تردد در معابر و خیابان‌های شهرها و روستاها را با مشکلاتی مواجه و خساراتی نیز به برخی زیرساخت‌های این استان از جمله در حوزه راه‌های ارتباطی وارد کرد.

به گفته معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان، با توجه به شدت بارندگی‌، طغیان رودخانه «اوغان» گالیکش که در بخشی از مسیر خود از روستای «بایلر» این شهرستان مرزی عبور می‌کند، جاده دوم ارتباطی گنبدکاووس - کلاله را مسدود کرد.

محسن سوخته‌سرایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بخشی از پل ارتباطی «سیدکلاته» شهرستان رامیان هم بر اثر بالا آمدن آب و سیلاب تخریب شده و فعلا تردد در این مسیر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: همچنین پل ورودی روستای «اوقچی» شهرستان کلاله و بخشی از مسیر ارتباطی روستاهای محدوده «خالد نبی» دچار آب شستگی و تخریب شده و تردد در قسمت‌هایی به سختی انجام می‌شود.

سوخته‌سرایی افزود: آبگرفتگی معابر در بعضی روستاهای علی آبادکتول، مینودشت، گرگان، گنبدکاووس و فاضل‌آباد از دیگر نتایج بارندگی‌های ۲۴ ساعته اخیر محسوب می‌شود.

وی گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی بارندگی‌ها تا ظهر امروز به حداقل می‌رسد.

تخریب پل سیدکلاته رامیان

فرماندار رامیان هم بیان کرد: پل ارتباطی قدیمی روستای سیدکلاته بر اثر شدت بارندگی‌ها شکسته و تا اطلاع ثانوی تردد از آن امکان پذیر نیست.

علی جوان اعتبار مورد نیاز ساخت پل جدید روستای سیدکلاته را ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیگیری برای تامین اعتبار و شروع عملیات ساخت در حال انجام است.

وی افزود: این بارندگی ها همچنین باعث آبگرفتگی معابر در شهرها و روستای رامیان شده که بیشترین میزان آن مربوط به شهر خان‌ببین است.

خسارت باران بهاری در شرق گلستان
نشست بخشی از آسفالت پل ورودی مینودشت براثر بارش باران

بخشدار کوهسارات مینودشت هم در گفت و گو با ایرنا از بسته‌شدن پل روستای «براین» این بخش خبر داد و اظهار کرد: پل ورودی و قدیمی روستای «براین» که بر اثر بارندگی و سیل آبان سال گذشته تخریب و مسدود شد با وجود تلاش عوامل راهداری باز نشد.

یعقوب حاجیلری افزود: از آن تاریخ به بعد در هر بارش شدید، حجم زیادی از سیلاب و گل و لای وارد روستا و انبار و منازل اهالی می‌شود.

وی جمعیت روستای براین را ۴۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: در ۶ ماه اخیر سه بار سیلاب به انبار و منازل مردم خسارت وارد شد.

همچنین فرامز دیلم‌کتولی فرماندار مینودشت هم به ایرنا گفت: براثر بارش شدید باران بخشی از آسفالت پل خاکی این شهر به سمت دادگستری نشست کرده است.

بخشدار مرکزی آزادشهر هم از بسته‌شدن جاده قورچای به شهر تاتار و روستای مختارزاده براثر بارش باران بویژه در نواحی بالادست در شهرستان رامیان خبر داد و گفت: بسته شدن این راه‌ها برای پیشگیری از آسیب احتمالی صورت گرفته است.

حامد عجم اظهار کرد: تردد در این ۲ جاده تا اطلاع بعدی ممنوع است و رانندگان قبل از حرکت از وضعیت راه ها مطلع شوند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

علی پورمندی بخشدار داشلی برون گنبدکاووس هم گفت: بر اثر بارش شدید باران و طغیان برخی رودخانه های فصلی این بخش، قسمتی از جاده روستایی آق بند دچار نشست شده اما تردد از آن با احتیاط درحال انجام است.

امان‌محمد باشقره فرماندار مراوه‌تپه هم گفت: بارش شدید باران سبب بسته‌شدن جاده کریم‌ایشان- عرب قره‌حاجی شده که نیروهای راهداری درحال بازگشایی مسیر هستند.

نیمی از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha