۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85455070
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲ برابری فروش محصولات دانش‌بنیان در خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: شرکت های فناور، نوآور و دانش بنیان استان ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ فروش داشتند که نسبت به سال ماقبل آن ۲ برابر افزایش یافت.

محمدرضا قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در سال ۱۴۰۱ چهار هزار و ۲۰ میلیارد ریال فروش محصولات در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، آی تی، الکترونیک و صنایع خلاق داشتند.

وی در خصوص صادرات محصولات شرکت‎‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این شرکت ها در ۲ سال اخیر حدود ۳.۶ میلیون دلار صادرات داشتند که در مقایسه با میزان صادرات در سال ۱۴۰۰ (۱۸۰ هزار دلار) از رشد چشمگیری برخوردار است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی روند صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان را افزایشی دانست و افزود: کالاهای صادراتی این استان شامل انواع مصالح ساختمانی، پودر آلفا آلومینا، فوم و پکیج های سرمایشی و گرمایشی بوده که به کشورهای روسیه، عراق، گرجستان و قزاقستان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان اگر در مراحل اولیه شکل‌گیری مورد حمایت قرار گیرند سرعت رشد بالایی داشته و پس از آنکه به بلوغ برسد میزان تولیدات، فروش، صادرات و ایجاد اشتغال آنان روند افزایشی خواهد داشت که در این خصوص باید مسوولان به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

فعالیت ۱۴۲ واحد فناور

قربانی تعداد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان را ۱۴۲ واحد عنوان کرد و افزود: در سال گذشته این تعداد ۱۳۰ واحد بود که در یکسال اخیر ۱۲ واحد فناور افزوده شده است.

وی تعداد فناوران در سال ۱۴۰۱ را یکهزار و ۸۶ نفر عنوان کرد و گفت: اکنون این تعداد به یکهزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: پارک علم و فناوری استان در سطح کشور علاوه بر اینکه در حوزه برگزاری تورها و ترویج فناوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک برتر انتخاب شد، در زمینه توسعه فناوری نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان پارک برتر معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha