وزارت‌خانه‌های امور خارجه‌ انگلیس و ترکمنستان برنامه همکاری امضا کردند

تهران- ایرنا- وزارت‌خانه‌های امور خارجه‌ انگلیس و ترکمنستان در جریان سفر دیوید کامرون، وزیرخارجه بریتانیا به عشق آباد، برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ برنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه ترکمنستان روز چهارشنبه نوشت: در چارچوب سفر دیوید کامرون وزیر «امور خارجه، امور مشترک المنافع و توسعه» انگلستان به عشق آباد، مراسم امضای تعدادی از اسناد دوجانبه در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد و دو طرف برای همکاری در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ موافقت کردند.

برنامه همکاری بین وزارت امورخارجه ترکمنستان و وزارت امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه بریتانیا و ایرلند شمالی برای ۲۰۲۴-۲۰۲۵، یادداشت تفاهم و همکاری بین وزارت حفاظت محیط زیست ترکمنستان و بنیاد دریایی آبی در خصوص حفاظت از تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست و ترویج حفاظت از آنها در دریای خزر، یادداشت تفاهم و همکاری بین آژانس «ترکمناراگاتنشیک» و آژانس حمل و نقل و ارتباطات زیرمجموعه کابینه وزیران ترکمنستان با شرکت انگلیسی « Dialogue Events Ltd» از جمله توافقات دو طرف بود.

در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان اطمینان دادند که اسناد دوجانبه امضا شده به گسترش همکاری ترکمنستان و انگلیس در زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

وزارت‌خانه‌های امور خارجه‌ انگلیس و ترکمنستان برنامه همکاری امضا کردند



به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های آسیای میانه، سفر وزیر خارجه انگلیس به آسیای مرکزی از ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) آغاز شد و کامرون به تاجیکستان و قرقیزستان سفر کرد. این مقام انگلیسی در شهر دوشنبه با امامعلی رحمان رئیس‌جمهوری تاجیکستان و همچنین همتای تاجیک خود مذاکره کرد. همچنین اعلام شد که طرفین در مورد خدمات هوایی و پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق کرده اند.

کامرون در اولین سفر خود به قرقیزستان نیز با صادیر جپاروف رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد. برخی از مسائل، از جمله پروژه‌های تجاری، محیط زیست و مهاجرت کار فصلی در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

وی در ادامه سفر خود ۲۳ آوریل (چهارم اردیبهشت) از ازبکستان و ترکمنستان دیدار کرد. علاوه بر این، در روزهای ۲۴ و ۲۵ آوریل (۵ و ۶ اردیبهشت) این سیاستمدار به قزاقستان و مغولستان می‌رود تا اهداف سفر خود را تکمیل می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha