رقابت بیش از یک هزار و ۵۰۰ داوطلب کنکور در کنگاور

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85455092
رقابت بیش از یک هزار و ۵۰۰ داوطلب کنکور در کنگاور

کنگاور – ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور از رقابت یک هزار و ۵۵۵ داوطلب کنکور در پنج گروه آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در نوبت اول کنکور در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ یوسفی» روز چهارشنبه در جلسه کمیته دانشجویی و دانش آموزی و حفاظت آزمون شهرستان کنگاور تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضایی و ضابطین سازمان سنجش آمادگی کامل برای برگزاری نوبت اول کنکور سراسری در شهرستان کنگاور دارند.

وی افزود: داوطلبان کنکور در پنج حوزه آموزش و پرورش و در ۶ نوبت صبح و یک حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی در چهار نوبت صبح و عصر به رقابت خواهند پرداخت.

یوسفی در ادامه خاطرنشان کرد: با عنایت به مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری، نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل حتی بدون استفاده از آنها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین همراه داشتن این وسایل برای عوامل آزمون نیز ممنوع شده است.

معاون فرماندار کنگاور تاکید کرد: توصیه می شود والدین به ویژه داوطلبان ضمن رعایت مقررات حاکم آزمون تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند.

یوسفی در ادامه اظهار کرد: نکته قابل توجه اینکه رصد فضای مجازی به منظور برگزاری آزمونی امن و سالم از جمله مطالبات، خواسته‌ مهم داوطلبان و خانواده‌های آنها است ما به دنبال آن هستیم تا آزمون در یک محیط رقابتی سالم با رعایت اصل شایسته‌ گزینی در جهت سنجش علمی داوطلبان برگزار شود.

وی یادآور شد: توصیه آخر اینکه از خانواده ها خواهش داریم با توجه به ضرورت اجرای مقررات آزمون مبنی بر خودداری از حضور اشخاص در محوطه حوزه و بستن درب حوزه ها بعد از حضور داوطلبین تقاضا دارد والدین اصرار بر ورود به محوطه حوزه نداشته باشند.

داوطلبان در روز برگزاری آزمون باید شرایط و مسافت منزل تا حوزه امتحانی را بررسی کرده و در محل حوزه امتحانی حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون حضور داشته باشند، فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب راس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

آماده کردن وسایل مورد نیاز آزمون مثل مداد نرم، پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار نیز ضروری است.

آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ هفتم و هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha