۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85455094
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی آبرسانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- عملیات اجرایی طرح آبرسانی غیرشرب به واحدهای دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال از محل ملی و استانی امروز(چهارشنبه) در بجنورد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: خط لوله اجرای این پروژه ۶ هزار و ۷۰۰ متر است که از محل دانشگاه فنی و حرفه ای استان در تخته ارکان تا پارک علم و فناوری اجرا می شود و این خط لوله از محل یک حلقه چاه در فرودگاه بجنورد برای مصارف غیرشرب استفاده می شود.

محمد قربانی تصریح کرد: میزان انشعاب این پروژه ۲ لیتر بر ثانیه است و نیاز آبی واحد های شرکت دانش بنیان در محل پارک و همچنین توسعه فضای سبز را برآورده می کند.

وی تعداد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان را ۱۴۲ واحد عنوان کرد و افزود: تعداد فناوران در استان نیز یکهزار و ۴۴۷ نفر است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

لزوم توجه به مشکلات دانش بنیان ها

استاندار خراسان شمالی در ادامه این آیین گفت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

محمدرضا حسین نژاد توجه به نخبگان، تقویت هیات های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

وی به حمایت های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود:‌ با انتقال آب به پارک علم و فناوری در سال جاری بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شد.

به گزارش ایرنا شرکت های فناور، نوآور و دانش بنیان استان ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ فروش داشتند که نسبت به سال ماقبل آن ۲ برابر افزایش یافت.

همچنین این شرکت ها در ۲ سال اخیر حدود ۳.۶ میلیون دلار صادرات داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha