پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

تهران- ایرنا- اردیبهشت ماه با رویدادهای مختلف برای آموزش عالی فرارسید؛ در اولین هفته این ماه آزمون مهم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برگزار شد، وزیر علوم به دانشگاه علامه طباطبائی رفت و پای درددل دانشجویان بسیجی این دانشگاه نشست و ستاد وزارتخانه هم شاهد انتصاباتی جدید بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دانشجویان، دانشگاهیان، کارکنان وزارت‌ علوم و سازمان سنجش آموزش کشور روزهای پرکاری را در اولین هفته از دومین ماه سال گذراندند. نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر؛ شامل ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار شد.

همچنین در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر؛ شامل ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد ثبت نام کرده بودند که این داوطلبان نیز فقط در این نوبت از کنکور می‌توانستند در رقابت پذیرش دانشجومعلم شرکت کنند.

نوبت دوم آزمون سراسری نیز ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان بعد از آن باید منتظر اعلام نتایج اولیه اواخر مرداد و انتخاب رشته در شهریور ماه پیش‌رو باشند تا ببینند و بدانند کدام یک بتواند مهرماه ۱۴۰۳ را به عنوان دانشجوی کدام دانشگاه و کدام رشته آغاز کند.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

قانونی انتقاد کنید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دوشنبه (سوم اردیبهشت) روز شلوغی را گذراند. ابتدا به کنفرانس ملی مهارت ایران در مرکز همایش‌های صداوسیما رفت و بعدازظهر در مجموعه نشست های کارگزار ملت (سلسله نشست های علمی با کارگزاران جمهوری اسلامی) با عنوان در آرزوی دانشگاه جمهوری اسلامی، چرا دانشگاه در ایران زنده نیست؟ به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده مدیریت و افتصاد این دانشگاه شرکت کرد و به پرسش های دانشجویان پاسخ داد.

سه نماینده دانشجویان در ابتدای این نشست شامل نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی ضمن بیان درخواست‌های خود در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و دانشجویی انتقادهای خود از روند اداره نهاد آمورش عالی کشور و دانشگاه ها بیان کردند.

وزیر علوم به این انتقادها که گاه طولانی و با تشویق دانشجویان همراه بود، پاسخ داد. وی در مورد یکی از انتقادها نسبت به اخراج برخی استادان گفت: امکان بیان همه واقعیت ها را در این مورد نداریم، ولی برخی مواردی که گفته می شود استاد اخراج شده است، درست نبوده و استاد بازنشسته شده یا موارد دیگری بوده است و در کل تعداد استادان بازنشسته به اندازه ای که در برخی رسانه ها منتشر شد، نبوده است.

زلفی گل در ادامه برخی رفتارهای دانشجویان را نادرست دانست و با یادآوری تعطیلی دانشگاه ها در دوران کرونا گفت: یک سال اول مسئولیتم در وزارت علوم، همه گیری کرونا بود و خوابگاه های خودگردان و سلف سرویس دانشگاه های مختلف شرایط مناسبی نداشت و مجبور به بازسازی زیرساخت ها شدیم. در این شرایط فعال کردن مجدد تشکل های دانشجویی هم دشوار بود. اما دانشگاه ها در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از نظر نشاط سیاسی فعال بودند و حضور مسئولان در دهه فجر و ایام انتخابات این امر را تایید می کند.

گزارشی از سخنان وی را اینجا بخوانید.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

چند انتصاب در وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر داود یونسیان را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد و به این ترتیب منصور انبیا بعد از حدود ۲ سال از ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران رفت. داوود یونسیان (زاده تهران _ ۱۳۵۵) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی بیش از ۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی نوشته است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال های متمادی، استاد نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۴ و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳ را کسب کرده است.

افزون بر این، وزیر علوم مرتضی طاهری را به عنوان مشاور خود در امور مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری منصوب کرد. طاهری (زاده شیراز،۱۳۶۰) دانش‌آموخته رشته علوم ورزشی و تندرستی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران با مرتبه استادی است که دارای حدود ۷۰ مقاله Isi بوده و سه دوره جزو دانشمندان یک درصد پراستناد دنیا و همچنین جزو داوران برتر دنیا در پایگاه نمایه سازی وب آو ساینس/web of science بوده است.

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران

اولین کنفرانس ملی مهارت ایران نیز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای روزهای سوم و چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش های فنی و حرفه ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش های مهارتی در ایران و جهان از مهم ترین محورهای این کنفرانس بود. حدود ۲۸۳ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که ۵۱ درصد از آنها پذیرفته شد و حدود ۱۴۵ مقاله برای کنفرانس ارائه و ۲۵ درصد به صورت شفاهی و مابقی به شیوه پوستر ارائه می‌شود.

مقالات این کنفرانس در پنج محور اصلی با رویکرد سیاستی با هدف شکل گیری به اکوسیستم حکمرانی مهارت، اشتغال، فناوری‌های نوین در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، آینده پژوهشی، مهارت آموزی و برنامه هفتم توسعه ارائه شد.

وزیر علوم در این کنفرانس اظهار داشت: در قانون برنامه هفتم توسعه آموزش مهارتی ۴۰ درصد پیش بینی شده است. ما به‌عنوان مسئولان علم و فناوری باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم، زیرا آموزش مهارت محوری دانشگاه‌های نظری در حد انتظار نیست.

زلفی‌گل افزود: شخصیت علمی فناوری و نوآوری کشور نباید کاریکاتوری رشد کند باید هماهنگ و در کشور اثربخشی داشته باشند. منظور از اینکه شخصیت های علمی ما باید هماهنگ رشد کنند، این است که باید نقش هر یک از بازیگران عرصه علمی را مناسب ببینیم تا اثربخشی و جایگاه خود را داشته باشد. اگر قرار است ایران پیشرفت متوازن داشته باشد باید حتماً به بخش‌های مختلف علمی، فناوری و نوآوری کشور توجه شود مانند چرخ دنده ها که با یکدیگر هماهنگ کار می کنند. توجه بیش‌ازحد به یک بخش و کم ‌مهری به بخش دیگر باعث می‌شود جورچین کشور ما ناقص بوده و این هم‌افزایی رخ ندهد، باید تصمیم‌گیری عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی درست باشد.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

برگزاری اولین نشست همکاری دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس

اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس هم با حضور رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم و رئیس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه برگزار شد.

رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد همکاری های علمی خودرا با کشورهای عضو این نهاد بین المللی افزایش دهد.

امید رضایی فر تاکید کرد: به زودی کارگروه های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می دهیم و دانشگاه های عضو هر کارگروه مشخص می شود تا بتوانیم در بخش از ۲۵۰ برنامه و اقدام گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت داشته باشیم.

وی به حضور نمایندگان و مسئولان بین الملل ۲۰ دانشگاه و موسسه در این نشست اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت های علمی و فناورانه بریکس داریم.

رییس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.

ویکتوریا پانووا رییس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد در ایران حضور پیدا کردیم تا ظرفیت های همکاری این سازمان را که برخلاف تصور ؛ صرفا یک سازمان اقتصادی نیست ؛ به دانشگاههای ایران معرفی کنیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: پیشنهادات ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه خواهد داد و آمادگی همکاری گسترده با ایران وجود دارد. ایران علیرغم تحریم های ظالمانه از رشد علمی خوبی برخوردار شده است و آمارها به خوبی این پیشرفت را نشان می دهد .

پانووا کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته است و می تواند با کشورهای عضو بریکس در این زمینه ها هم افزایی داشته باشد.

ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی برای حل چالش‌ها و نیازهای چند بعدی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم هم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.

سجاد محمدعلی نژاد در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: مراکز نوآوری و کارآفرینی از ارکان اصلی جامعه فناور کشور هستند که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان برطرف کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند. چرا که انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری است و در حال ارائه خدمات، به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا به تمامی کنش‌گران در زیست بوم فناوری و نوآوری هستند.

وی افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تامین بخشی از نیازهای زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.

اعلام اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور

اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری کشور در بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳، مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برگرفته از منابع مختلف شامل اسناد بالادستی کشور، نظرهای نخبگان و نظرهای دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا تدوین اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور یکی از وظایف مهم شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) است. از نظر وظیفه قانونی می‌توان به «بند ۲-الف ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» و «بند ب ماده ۶۴ برنامه ششم توسعه» اشاره کرد که اولویت‌های تحقیقات و فناوری راهبردی و پژوهش و فناوری دستگاه‌ها به تصویب شورای عالی عتف می‌رسد.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی عتف، تاکنون پنج نسخه از سند اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۱، ۱۳۹۳ ، ۱۳۹۶ و ۱۴۰۳ منتشر شده است. اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور برای بازه زمانی ۱۴۰۷-۱۴۰۳ نیز طی فرآیندی تدوین و در جلسه بیست و نهمین جلسه شورای عالی عتف مطرح شد. در این فرآیند، داده‌های اولیه مورد نیاز، از سه منبع اصلی تأمین شده است.

منبع اول اسناد بالادستی کشور همچون نقشه جامع علمی کشور، قوانین برنامه پنج‌ساله توسعه کشور، سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فناوری و غیره است. دسته دوم شامل نظرهای دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف و غیره و دسته سوم نظرهای خبرگان حاضر در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف است که خود متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از اعضای حقیقی متخصص هستند.

محورهای پژوهش و فناوری مندرج در این سند، شامل دو دسته (جدول) هستند که در ذیل عناوین کمیسیون تخصصی مرتبط ذکر شده است. جدول اول شامل محورهایی است که ناظر بر حل چالش‌های جاری کشور بوده و درصدد حل آنها تدوین شده است و جدول دوم محورهایی را دربرمی‌گیرد که ناظر بر کلان روندهاست و در راستای پاسخگویی به نیازهای آینده و آینده نگری تدوین شده اند.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

اعلام نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد. آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.

از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند. تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام می شود. همچنین برگزیدگان در رشته های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می پردازند. بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

تمدید مهلت امریه وزارت علوم

مهلت نام نویسی دانش آموختگان دانشگاهی در فراخوان امریه سربازی مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا روز پنجشنبه (ششم اردیبهشت) تمدید شد. مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیلکرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳ (اعزام یک تیر ۱۴۰۳) با برخورداری از شرایط لازم دعوت به همکاری می‌کند.

بر همین اساس مهلت شرکت در این فراخوان که از ۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت اعلام شده بود، تا ۶ اردیبهشت جاری تمدید شده است و افراد واجد شرایط می توانند مدارک لازم را به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

دیدار رییس و شورای معاونان سازمان بسیج اساتید با وزیر علوم

رییس بسیج اساتید و شورای معاونان این سازمان نیز طی این هفته با وزیر علوم نشستی داشت. وزیر علوم در این نشست اظهار داشت: بر اساس یک مطالعه تطبیقی و توسط موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، نحوه تالیف کتاب درسی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

زلفی گل تاکید کرد: کتابی که بر اساس این آیین‌نامه تالیف شده باشد و علاوه بر ارزش بالای علمی به امیدآفرینی و هویت دینی و ملی ما هم توجه کرده و دارای ویژگی‌های خاص علمی ترویجی باشد، حتی نسبت به مقاله هم امتیاز بیشتری در پژوهانه و جهش علمی می گیرد.

پیش از سخنرانی وزیر علوم، رییس سازمان بسیج اساتید و سایر حاضران نشست، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش روی حوزه تخصصی خود در این سازمان ارائه دادند.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در این سازمان ضمن تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفت.

محمدرضا مردانی، برگزاری دو دوره جشنواره علمی شهید چمران در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ همچنین انتشار نشریات علمی این سازمان در راستای گفتمان انقلاب اسلامی را از جمله این فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی، برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی، چاپ ۱۵ جلد کتاب، ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد که تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته و برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید بوده است.

وی به برخی از برنامه‌های بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری نوپاست و لازم است با حمایت و پشتیبانی وزیر علوم و مجموعه همکاران، این حوزه نیز تقویت شود.

ارائه طرح‌های نوآورانه، برگزاری استارتاپ‌ها و رویدادهای نوآوری، ثبت اختراع، فن بازار، رویداد کارآفرینی در معاونت فناوری و نوآوری بسیج اساتید از دیگر مواردی بود که مردانی تشریح کرد.

تشکیل مرکز افکار سنجی نخبگان در چارچوب طرح اعتلای سازمان بسیج مستضعفین، با ۶ کارگروه تخصصی و انجام پیمایش‌های افکارسنجی نخبگان از دیگر اقدامات بسیج اساتید بود که رییس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.

وی همچنین به فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرده و از تشکیل ۶۱ گروه علمی از اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های بین‌المللی، ترجمه کتاب‌های مختلف برای استفاده اساتید مسلمان جهان، برگزاری نشست‌های متعدد از جمله در حمایت از فلسطین؛ مانند همایش جهان عاری از استکبار، اعلام فراخوانی برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی و رونمایی از وبگاهی که در دانشگاه صنعتی اصفهان در این موضوع راه‌اندازی شده، نام برد.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

ضرورت تداوم راه شهید طهرانی مقدم توسط مراکز علمی و دانشگاهی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در هفته گذشته به دیدار خانواده شهید حسن طهرانی مقدم رفت و بر ضرورت تداوم راه این شهید علمی توسط مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد.

علی خطیبی در پی انجام عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین وعده صادق و پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران به رژیم کودک‌کش صهیونیستی، به نمایندگی از وزیر و مدیران این وزارتخانه با حضور در منزل شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران به مقام والای این شهید ادای احترام کرد.

وی در این دیدار با حضور تعدادی از اساتید و فرهیختگان با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید طهرانی مقدم گفت: معمولاً در معرفی این شهید بیشتر به ابعاد معنوی و جهادی‌ وی اشاره می‌شود و به توانمندی‌ها و شخصیت برجسته علمی‌ آن شهید کمتر پرداخته می‌شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در ادامه بر ضرورت تداوم راه علمی پدر موشکی ایران توسط مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد و افزود: پس از شهادت شهید طهرانی مقدم تعداد قابل توجهی از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کشور با همراهی اساتید انقلابی طرح‌های شهید را در حوزه‌های فنی توسعه دادند.

پایان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/وزیر علوم پای درددل دانشجویان دانشگاه علامه

برگزاری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در خردادماه

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این هفته نشستی با خبرنگاران داشت و از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه با شعار شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده از ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ به مدت ۲ روز خبر داد.

مهدی شهبازی روز دوشنبه در نشست خبری به برگزاری جشن ۹۰ سالگی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: همزمان با جشن ۹۰ سالگی این دانشگاه نمایشگاه کار برگزار می شود.

وی افزود: امسال ۹۰رویداد در دانشگاه تهران برگزار می شود که اولین رویداد نمایشگاه کار است که دومین دوره آن در خرداد ماه برگزار می شود و هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت است که شبکه سازی با بهترین ها برای ساخت آینده به عنوان شعار نمایشگاه با تاکید بر مهارت آموزی انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران یادآور شد: سال گذشته از نمایشگاه کار با استقبال روبرو شد و امسال هم امیدواریم با توجه به حضور صنایع و سازمان های مختلف دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند. اردوهای مهارت آموزی امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود و نمایشگاه کار هم این چرخه را تکمیل می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر کلاس های آموزش و تئوری باید با صنعت از نزدیک آشنا شوند، گفت: نمایشگاه کار، نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی نفعان امر پُررنگ‌تر می کند، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند. تلاش می‌کنیم با برگزاری اردوهای مهارتی علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و شاد، حتما دانشجویان را از نزدیک با صنایع آشنا کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha