۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85455251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی به ۴۲ شناور مضطر و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:امدادرسانی به ۴۲ شناور مضطر در سال گذشته سبب نجات ۱۷۲ دریانورد از خطر غرق و فوت در آب‌های این استان شد.

محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناورهای مواجه با شرایط مضطر موتورلنج های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت و خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

شکیبی نسب عنوان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناورهای ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناورها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جستوجو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستوجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha