پرسپولیس با ترس و لرز در راه اراک/گربه سیاه مصمم برای تکرار پروژه ناکام‌سازی سرخپوشان

اراک - ایرنا - تیم فوتبال پرسپولیس تهران روز جمعه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان در اراک به مصاف آلومینیوم می‌رود، تیمی که در سال‌های اخیر آمار فوق العاده‌ای مقابل سرخپوشان داشته و موفق به کسب چهار برد در جدال با پرافتخارترین تیم لیگ برتر در چهار سال اخیر شده است.

به گزارش ایرنا، آلومینیوم اراک که از لیگ بیستم (سال ۱۳۹۹) پا بر عرصه بالاترین سطح فوتبال کشور گذاشت، از همان آغاز کار نتایج مطلوبی به خصوص مقابل تیم‌های صاحب‌نام و ریشه‌دار لیگ به دست آورد و در چهار سال گذشته همواره در میانه‌های جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار داشته است.

اگر چه تیم فوتبال آلومینیوم اراک از ابتدای فصل بیستم تاکنون برای همه تیم‌ها رقیبی قدرتمند بوده اما بهترین نتایج این تیم اراکی مقابل پرافتخارترین تیم لیگ برتر یعنی پرسپولیس به دست آمده است و گویا اراکی‌ها رسالتی جز ناکام‌سازی سرخپوشان ندارند.

پرسپولیس با ترس و لرز در راه اراک/گربه سیاه مصمم برای تکرار پروژه ناکام‌سازی سرخپوشان

آلومینیوم اراک صاحب یک رکورد جالب توجه برابر سرخ‌پوشان است.آنها که از لیگ بیستم به بعد جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب کردند در همان نخستین بازی خود برابر پرسپولیس در لیگ برتر در هفته دوازدهم لیگ بیستم درحالی ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ به مصاف این تیم رفتند که در پایان موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک این تیم را شکست دهند تا بدین ترتیب شگفتی‌ساز لیک بیستم شوند.

بیشتر بخوانید:

شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم در نیمه نخست

یحیی در بند «آزادی»؛ آلومینیوم دست پرسپولیس را از جام حذفی برید

اراکی‌ها سال بعد نیز در لیگ بیست و یکم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک در دهم آبان ماه در چارچوب هفته سوم لیگ بیست و یکم در شرایطی به مصاف پرسپولیس رفتند که با تک گل علیرضا نقی زاده موفق شدند حریف نامدار خود را باز هم در خانه شکست دهند.

این تیم در ادامه در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی این بار موفق شد پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران خود شکست دهد تا این تیم از دور این مسابقات کنار گذاشته شود.

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بود که پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در حالی که از قهرمانی لیگ ناامید شده بود باید در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراکی می‌رفت که با مهدی رحمتی نتایج خوبی می‌گرفت.

آن دیدار در نهایت با نتیجه پرگل ۳ بر۲ به سود شاگردان رحمتی به پایان رسید تا پرسپولیس سومین جام فصل را بعد از سوپرجام و لیگ برتر از دست بدهد.

آلومینیومی‌ها در آن دیدار فرصت زدن گل چهارم به پرسپولیس از روی نقطه پنالتی را هم داشتند که احمد گوهری، گلر کنونی سفیدپوشان اراکی موفق به مهار ضربه محمدرضا آزادی شد تا در نهایت بازی با همان نتیجه ۳ بر ۲ به پایان برسد.

پرسپولیس با ترس و لرز در راه اراک/گربه سیاه مصمم برای تکرار پروژه ناکام‌سازی سرخپوشان

پرسپولیس درحالی در ۳ سال اخیر ۴ بار مقابل آلومینیوم اراک شکسته خورده که تاکنون هیچ تیمی در این مدت نتوانسته قرمزها را با این تعداد بازی شکست دهد.

همچنین شاگردان مجتبی حسینی با برد در هفته شانزدهم لیگ بیست و سوم برابر سرخ‌پوشان یک رکورد جالب توجه دیگر را نیز به نام خود زدند.

ایرالکو با این پیروزی به تنها تیمی در لیگ برتر تبدیل شده که از زمانیکه به لیگ آمده و مقابل پرسپولیس قرار گرفته، توانسته حداقل یک‌بار در فصل موفق به بردن پرسپولیس شود.

در ۹ بازی برگزار شده گذشته بین ۲ تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک، هر کدام ۴ بار برنده شده‌اند و یک بازی هم مساوی تمام شده است، اما نکته قابل توجه این است که هیچ تیمی در سال‌های اخیر نتوانسته این همه بازی برابر پرسپولیس پیروز شود.

سرخپوشان در این ۹ بازی ۹ گل به تیم اراکی زده و ۷ گل هم دریافت کرده‌اند و یک بار هم توسط اراکی‌ها از جام حذفی کنار رفته‌اند.

آخرین باخت پرسپولیس تهران مقابل آلومینیوم اراک به هفته شانزدهم لیگ برتر فصل جاری برمی‌گردد که در آن بازی امیر نوری موفق شد در دقیقه ۷۴ بازی با شوت سهمگین خود از وسط زمین دروازه بیرانوند را بازکند.

بیشتر بخوانید:

فیلم| شکست پرسپولیس با سوپرگل امیر نوری

آلومینیوم، گربه سیاه پرسپولیس؛ رکورد جالب توجه اراکی‌ها مقابل قرمزها

حالا اراکی‌ها فردا هفتم اردیبهشت‌ماه جاری (جمعه) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان پرسپولیس هستند و آنها به دنبال پروژه ناکام‌سازی پرسپولیس در جام حذفی (برای بار دوم) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha