افزایش ۱۷ برابری قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه در ۲ سال اخیر

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه شاهد گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت این دانشگاه در ۲ سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، احمد چلداوی روز چهارشنبه در نشست خبری به تحصیل ۶ هزار دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه شاهد اشاره کرد و افزود: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است.

وی از حضور ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون سرانه متوسط مقالات بین المللی دانشگاه شاهد ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است.

رییس دانشگاه شاهد همچنین گفت: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.

چلداوی از ایجاد هزار متر مربع مرکز نوآوری و راه اندازی مرکز رشد دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.

افزایش ۱۷ برابری قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد

وی در ادامه از احداث اولین خوابگاه متاهلی این دانشگاه با ظرفیت ۳۳ واحد در محوطه دانشگاه شاهد خبر داد.

رییس دانشگاه شاهد همچنین از راه اندازی یک آزمایشگاه رایانه ای و نصب سوپر رایانه با هزینه پنج میلیارد تومانی را برای انجام محاسبات پیچیده برای استفاده دانشجویان خبر داد.

چلداوی با یادآوری تسهیل در فرایند های مالی گرنت های پژوهشی در دانشگاه شاهد و اینکه قبل از این فرایند بسیار پیچیده بود، افزود: به هر استاد ۲۰۰ میلیون ریال هم کمک هزینه برای خرید لپ تاپ پرداخت شد و تعداد مقالات و بروندادهای پژوهشی نیز رشد بسیار مناسبی داشته است.

وی همچنین از دریافت مجوز تاسیس مرکز علم و فناوری اختصاصی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: حدود هزار متر مربع نیز مرکز نوآوری برای دانشجویان این دانشگاه راه اندازی کردیم.

رییس دانشگاه شاهد درمورد عملکرد این دانشگاه در بخش فرهنگی هم با بیان اینکه این دانشگاه اقدامات مناسبی انجام داده است، افزود: برگزاری انواع و اقسام دوره های فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجویی و اساتید و کارکنان از آن جمله است.

چلداوی در توضیح بیشتری با اشاره به برگزاری دوره های هم اندیشی برای اساتید، راه اندازی اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس و ایجاد تحول در زمینه فرهنگی تصریح کرد: به گواه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ما توانستیم درحوزه فرهنگ در دو شاخص بسیار مهم سرانه فرهنگی و بودجه کل فرهنگی در دانشگاه های تیپ «ب» وزارت علوم رتبه نخست را کسب کنیم.

وی افزود: این بدان معنی است که بودجه اختصاص داده شده به حوزه فرهنگ در دانشگاه شاهد علاوه بر آن پنج درصد تکلیفی قانونی بیشتر بوده است.

رییس دانشگاه شاهد درادامه با یادآوری اینکه این دانشگاه از سال ۱۳۶۹ تاسیس شد، افزود: دانشگاه شاهد در ابتدا در چند رشته محدود دانشجو جذب می کرد که به تدریج توسعه یافت و در سطح شهر دانشکده های آن پراکنده بودند که همه این دانشکده ها به ساختمان اصلی روبروی مرقد امام خمینی (ره) تجمیع شدند.

چلداوی گفت: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۰ دانشکده است، چهار دانشکده آن مربوط به حوزه پزشکی است که شامل پزشکی، دندانپزشکی، طب ایرانی، پرستاری و مامایی است.

وی ادامه داد: ۶ دانشکده دیگر نیز مربوط به حوزه غیرپزشکی و شامل دانشکده های علوم انسانی، حکمرانی، هنر، کشاورزی، فنی مهندسی و علوم پایه است.

رییس دانشگاه شاهد همچنین اظهار داشت: یک دانشکده داروسازی نیز توسط دانشگاه شاهد در حال تاسیس است که هم اکنون در مرحله اخذ مجوز راه است و این مجموعه نیز به دانشکده ها اضافه خواهد شد.
چلداوی در خصوص تعداد رشته های تحصیلی دانشگاه شاهد نیز تصریح کرد:هم اکنون ۳۸ رشته مربوط به مقطع کارشناسی، ۱۰۰ رشته مربوط به مقطع ارشد، ۴۰ رشته مقطع دکتری و دستیاری تخصصی و دو رشته نیز مقطع دکتری عمومی، پزشکی و دندانپزشکی است

چلداوی به تحصیل ۶ هزار دانشجو در دانشگاه شاهد اشاره کرد و افزود: این شامل ۲۸۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی، ۲ هزار دانشجوی ارشد، ۴۸۰ دانشجوی دکتری عمومی، ۳۸۰ دانشجوی دکتری تخصصی و ۴۳ نفر نیز دانشجوی دستیاری دندانپزشکی است.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه شاهد وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha