۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85481175
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کیدکد شریف پایان یافت

تهران- ایرنا- سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کیدکد شریف با حضور بیش از ۲۱۵۰ دانش‌آموز ۷ تا ۱۷ ساله از سراسر ایران به کار خود پایان داد و از برگزیدگان تجلیل شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کیدکد شریف با حضور بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز از سراسر ایران روز جمعه ۱۴ اردیبهشت برگزار و به عرصه رقابتی تبدیل شد که دانش‌آموزان ۷ تا ۱۷ سال با هدف نمایش خلاقیت و توانایی‌های خود در حوزه فناوری‌های آینده در آن به رقابت پرداختند.

این مسابقات در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن‌سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM، همچنین لیگ برنامه‌نویسی روی سخت‌افزار (IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO برگزار شد.

مراسم اختتامیه این رویداد نیز روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار و جوایزی به منتخبان این دوره از مسابقات اهدا شد. هدف این رویداد، کشف و پرورش استعدادهای جوان در عرصه برنامه‌نویسی نرم‌افزار و سخت‌افزار بود که با حمایت و تشویق والدین و تلاش بی‌وقفه برگزارکنندگان به ثمر نشست.

رامبد دانش پژوه رییس برگزاری مسابقات کیدکد شریف، در مراسم اختتامیه اظهار داشت: این مسابقات نشان داد دانش‌آموزان ایرانی با خلاقیت و پشتکار می‌توانند نقش مهمی در توسعه فناوری و نوآوری کشور ایفا کنند. امیدواریم در دوره های آتی شاهد حمایت شرکت های برتر ایرانی از دانش اموزان نخبه و با استعداد باشیم و حلقه ارتباط صنعت و شرکت‌های بزرگ را با دانش اموزان نخبه محکم تر و بزرگ تر کنیم.

وی افزود: این رویداد نه‌تنها فرصتی برای نمایش توانایی‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان بود، بلکه بستری مناسب برای تبادل دانش و تجربیات در حوزه‌های مختلف فناوری فراهم کرد. مرکزنوآوری لنسر شریف با برگزاری این مسابقات، مهم در جهت تشویق جوانان به یادگیری و نوآوری برداشت و چشم‌اندازی روشن برای آینده فناوری کشور ترسیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha