دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: ۱۱ و نیم هکتار زمین‌های ملی این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ از متصرفان و سودجویان منابع طبیعی سلب مالکیت شد.

محمدرضا کشاورزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: بیشترین زمین‌های متصرفی مربوط به بخش بسطام و مرکزی، بیارجمند و منطقه طرود بود.

وی به نقش موثر مشارکت‌های مردمی در حفاظت از زمین‌های ملی اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردم در زمینه تصرفات است.

کشاورزیان با اشاره به اینکه برخورد جدی با متصرفان زمین‌های ملی در دستور کار است، ابراز کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به قلع و قمع زمین‌های تصرف‌شده، اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha