۳۸ هزار مترمربع زمین کشاورزی شاهرود به چرخه تولید بازگشت

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۳۸ هزار مترمربع زمین‌ کشاورزی این شهرستان در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی رفع تصرف شد و به چرخه تولید بازگشت.

حمید آقابیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۸ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی با تخریب دیوارکشی، محوطه‌سازی و بنای غیرمجاز و با هماهنگی دستگاه قضایی شاهرود رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این تخریب‌ها در راستای برخورد قاطع با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و همچنین اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری انجام شد، ابراز کرد: یک بنای ۱۸ مترمربعی نیز تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه این زمین‌ها در مناطق بسطام، دهملا و صالح آباد واقع شده بود، تصریح کرد: بنا به دستور دادستان شهرستان شاهرود، نسبت به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و بازگرداندن زمین‌ها به وضع سابق تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: تخریب انجام شده با حضور نماینده اجرای احکام دادگستری، فرماندهی یگان حفاظت نیروی انتظامی، کارشناسان حقوقی و بازرسی امور اراضی این مدیریت اجرایی شد.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی شامل ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ است.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha