۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85455328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ درجه اختلاف دما در گرمسیر و سردسیر کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختلاف دمای گرم‌ترین وخنکترین نقاط این استان در شبانه روز گذشته ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

ولی بهره مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:شبانه روز گذشته منطقه امامزاده جعفر با ۳۲و شهر یاسوج با دمای حداقل ۹ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

وی بیان کرد: همچنین بیشترین دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل لیکک ۳۱.۸ ، دوگنبدان ۳۲ و دهدشت ۳۱ و لنده ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بهره مند تاکید کرد:در این مدت حداقل دمای هوای شهرهای یاسوج و مارگون به ترتیب ۹.۷ و ۹.۵درجه سانتیگراد بود.

بهره مند افزود:طی شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای یاسوج و سی سخت نیز ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در روزهای هفتم تا نهم اردیبهشت سه تا چهار درجه افزایش می یابد .

بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده ابری تا قسمتی ابری، افزایش ابر و رگبار باران پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: در سامانه بارشی اخیر در تنگ رواق ۷،کریک ۵،دشت بز ۴،مارگون ۳،سیسخت ۲.۶ و یاسوج یک میلیمتر باران باریده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha