آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: طرح آبرسانی به ۶ روستای شهرستان گرمی مغان در قالب بخشی از مجتمع بزرگ آبرسانی به ۶۴ روستای بخش موران در خرداد ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، مسعود خیرجو روز چهارشنبه در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان اظهار کرد: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

خیرجو اضافه کرد: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

حسین مولایی فرماندار گرمی مغان نیز با اشاره به مشکلات کم آبی در مناطق مختلف این شهرستان، همت مضاعف شرکت آب و فاضلاب را برای رفع مشکلات آب خواستار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین در دیدار با آیت الله یدالله صفری امام جمعه گرمی مغان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص هماهنگی‌ شرکت آب و فاضلاب با شهرداری‌ها برای انجام به موقع حفاری‌ها در معابر عمومی و ترمیم زودهگام آنها قول مساعد داد.

آیت الله صفری در این دیدار اظهار کرد: آب شرب سالم و بهداشتی از نیازهای ضروری و اولیه شهرها و روستاهاست و متاسفانه کمبود آب، بخصوص در روستاهای شهرستان گرمی مغان مشهود است و از شرکت آب و فاضلاب استان انتظار می‌رود، با تکمیل طرح‌های در حال اجرا، مشکلات را برطرف کند.

بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

گرمی مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha