ستاد اطفای حریق گیلانغرب آماده مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌ها باشد

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته و پوشش گیاهی مطلوب و مناسب شهرستان گیلانغرب و خشک شدن آن باید انجام تمهیدات پیشگیرانه و تجهیزات مورد نیاز در راستای صیانت از مزارع، زمین‌های منابع طبیعی به منظور مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی و مهار به موقع حریق در دستور کار دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا نظری» روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با بیان اینکه، صیانت از جنگل ها و مراتع نیازمند مشارکت عمومی همه دستگاه‌ها است، افزود: پوشش گیاهی منطقه با توجه به فرارسیدن فصل گرما تهدیدی برای ایجاد حریق و آتش سوزی در مزارع است و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزیی می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمل خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع ملی و طبیعی منجر شود.

وی همچنین بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در رابطه با توجیه کشاورزان در خودداری از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده محصولات در مزارع و زمین های کشاورزی تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب همچنین با توجه به مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز بر همکاری تمام دستگاه ها در این رابطه به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از رشادت های ایثارگران و شهدای والا مقام تاکید کرد و گفت: گیلانغرب نیز به عنوان یکی از شهرستان های معین سرپل ذهاب باید در هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم حضوری فعالانه داشته باشد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی امام جمعه گیلانغرب نیز با تاکید بر لزوم خدمت رسانی هرچه بهتر مدیران به مردم، حفظ ارزش ها و تقویت فرهنگ دینی و ایثار و آشنا نمودن به ویژه نسل جوان را با این فرهنگ از ضروریات جامعه بیان کرد و گفت: حُسن این اقدام علاوه بر تقویت نسل های آینده به طور یقین دشمن را بیش از پیش مایوس خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار حامد پیرو جانشین فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب هم با اشاره به سالگرد عملیات بازی دراز از تشکیل کمیته های مرتبط خبر داد و اظهار کرد: تمهیدات لازم جهت بازدید کاروان‌های راهیان نور از یادمان مطلع الفجر، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و نقاط عملیاتی در این شهرستان اندیشیده شده است.

وی ابراز داشت: امروز کاروانهای راهیان نور، یادواره های شهدا و نکوداشت شجاعت و رشادتهای رزمندگان و مرزداران راستین بدون شک از مصادیق ترویج معارف و فرهنگ دفاع مقدس و مقوله جهاد تبیین است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب نیز با اشاره به اینکه شهرستان به تیمهای واکنش سریع مجهز شده است، گفت: حاشیه جاده ها در مجاور جنگل ها و مراتع تیغه زنی شده و مردم هم باید همراهی مناسب را به ویژه در رعایت موارد احتیاطی به هنگام حضور در طبیعت و همچنین ممانعت از آتش زدن پس چر مزارع داشته باشند.

فرزاد ربیعی افزود: میزان آتش سوزی ها در سطح این شهرستان در سال گذشته ۸۰درصد کمتر از سال قبل آن بوده و در راستای تقویت صیانت از منابع طبیعی ۳۰ نفر دیده بان در نقاط آسیب پذیر بکار گرفته شده ضمن اینکه روستاهای مجاور این نقاط نیز به ۴۶ دستگاه دمنده جهت مهار حریق مجهز شده اند.

شهرستان گیلانغرب ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha