۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85455505
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۵ هزار داوطلب خراسان‌شمالی در کنکور رقابت می‌کنند

بجنورد-ایرنا- نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: رقابت ‎های کنکور سراسری همزمان با کشور با حضور ۱۵ هزار و ۴۲ نفر داوطلب در استان صبح روز پنجشنبه هفته جاری آغاز می ‎شود.

علی اکبر یحیی آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد داوطلب؛ ۹ هزار و ۴۹۵ نفر دختر و پنج هزار و ۵۴۷ نفر نیز پسر هستند.

وی افزود: همچنین از این تعداد سه هزار و ۸۱۱ نفر در کنکور سراسری عادی و ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر نیز برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آزمون خواهند داد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه های خراسان شمالی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار داوطلبانی که برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کرده اند، آزمون جداگانه ای نیز خواهند داشت.

به گفته وی؛ داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور دانشگاه فرهنگیان در هر رشته تحصیلی بعد از پاسخگویی به سوالات دفترچه‌ تخصصی می‌بایست دفترچه دانشگاه فرهنگیان را نیز تکمیل کنند.

یحیی آبادی افزود:‌ در مجموع ۶ هزار و ۱۲۹ نفر در آزمون رشته علوم انسانی، ۶ هزار و ۱۱۸ نفر در رشته علوم تجربی، یکهزار و ۱۴۶ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۹۴۴ نفر در کنکور هنر و یکهزار و ۱۱ نفر در کنکور زبان های خارجی شرکت کرده اند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه های خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: این داوطلبان در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه هفت اردیبهشت‌ماه در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

افزون بر ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۸۳ هزار نفر در مقطع متوسطه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha