پیشرفت ۸۰ درصدی مرمت و بازسازی ساختمان بلدیه

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: طرح شاخص مرمت و بازسازی ساختمان قدیمی شهرداری تهران (بلدیه) از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در بازدید از روند مرمت و بازسازی طرح ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی (ره) افزود: این ساختمان در سال ۱۳۰۳ شروع به ساخت شد و در سال ۱۳۰۸ کار اجرایی آن به پایان رسید.

وی اظهار کرد: پس از سال‌ها این ساختمان متروکه و به محل پارکینگ اتوبوس‌ها تبدیل شده بود اما در سال ۱۳۹۶ در طرح بازآفرینی این ساختمان شروع به مرمت و بازسازی شد و تا اواخر شهریورماه این ساختمان تاریخی و فرهنگی افتتاح خواهد شد.

حق لطفی ادامه داد: این ساختمان شناسنامه تهران است و قطعا در یکی از روزهای هفته تهران این ساختمان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این ساختمان در بافت تاریخی تهران و با دسترسی راحت به ناوگان مترو قرار دارد به همین منظور این ساختمان به پارکینگ مجهز نیست.

حق لطفی گفت: کاربری اصلی این ساختمان در حوزه فرهنگی و روابط عمومی است و از امکانات مناسبی در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای برخوردار است.

به گفته حق لطفی، سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در ساخت طرح های بزرگی مثل خانه شهر، پردیس های شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶ و احداث سوله های بحران، شتاب نگارهای سازمان بحران، پروژه های سازمان میادین و میوه و تره بار، ساختمان‌های نگهداری معتادان متجاهر، احداث ۶ پارکینگ طبقاتی که دو مورد آن در حال انجام و چهار مورد در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود، نقش آفرینی دارد.

وی درخصوص دلیل ایجاد یک پارکینگ محدود در پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی نیز گفت: در طرح جامع و تفصیلی در منطقه ۱۲، مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی به عنوان یک مجموعه محلی تعریف شده است و برای افراد آن محل طراحی شده و با این نگاه برای آن پارکینگ محدودی در نظر گرفته شده است.

حق لطفی افزود: طرح مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی یکی از طرح هایی است که در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت یک هزار و 100 مترمربع در حال احداث است و شامل 2 بلوک می شود بلوک اول دو طبقه است که سالن کشتی و استخر و ورزش‌های توپی را شامل می شود و بلوک دوم شامل پنج طبقه در 2 طبقه منفی است و فضای پارکینگ برای ۹ خودرو در آن دیده شده است. اگر منابع آن تامین شود تا آخر شهریور آماده بهره برداری خواهد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.
وی در خصوص طرح میدانگاه سبزه میدان نیز گفت: این طرح در فضای بالای پاساژ طلا واقع شده و 2 هزار و 700 متر کل محدوده است که ۸۰۰ متر پیاده راه دارد تغییراتی در این طرح اعمال شده و ۶۰ درصد سکو و پیاده راه آن انجام شده و مرحله بعدی اجرای ورودی ها است همچنین در اطراف آن سردر بازار را داشتیم که ورودی ضلع جنوبی پروژه باعث شده بود جلوی سردر بازار گرفته شود. قرار است این ورودی حذف شود تا سردر بازار دیده شود و این اقدام با میراث هماهنگ شده است. همچنین این پروژه از روبروی بانک ملی نیز یک ورودی خواهد داشت و سه تا چهار ماه آینده تحویل داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha