۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85455549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار راور: نهادهای امدادی و حمایتی شهرستان در آماده‌باش کامل هستند

کرمان- ایرنا- فرماندار راور با اشاره به اینکه بارش‌ باران در این شهرستان تا ساعت ۱۵ امروز طبق پیش بینی‌ها شدید است، گفت: به منظور مقابله و جلوگیری از خسارات ناشی از این بارندگی‌ها، نهادهای امدادی و حمایتی شامل بخشداری‌، دهیاری‌ها، هلال احمر، شهرداری‌، راهداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند.

رضا عباسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدون شک باران رحمت الهی است و ماه‌ها مردم این شهرستان مشتاق نزول این رحمت بودند زیرا یکی از مواهب اقتصادی شهرستان راور حوزه کشاورزی است که بسیار به بارش باران نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش سریع باران در مدت زمان اندک، این بارش باران همراه با خسارات شده است، ادامه داد: در اثر بارندگی‌های شدید امروز خساراتی به حوزه کشاورزی، باغداری، دامداری و زیرساخت‌های شهرستان راور وارد شده که در حال ارزیابی این موارد هستیم.

فرماندار راور بیان کرد: البته بارش باران هنوز در این شهرستان ادامه دارد از اینرو برای برآورد خسارات همچنان باید بررسی لازم انجام شود تا بتوان این موارد را جمع‌بندی کرد و به اطلاع رساند.

اقدامات پیشگیرانه

فرماندار راور: نهادهای امدادی و حمایتی شهرستان در آماده‌باش کامل هستند

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برای جلوگیری از خسارات متعدد در اثر بارندگی در بحث پیشگیری اقداماتی در شهرستان راور انجام شده است، تصریح کرد: برای این پیشگیری‌ها سیل‌بند، خاکریز و بندهای خاکی در این شهرستان ایجاد شده است.

عباسی تاکید کرد: با وجود پیشگیری‌های اندیشیده شده در حوزه بارندگی‌ها طی سال‌های گذشته در این شهرستان، باید توجه داشت که نوع بارش باران طی روز گذشته و امروز در شهرستان راور بی‌سابقه بوده است.

وی اظهارداشت: بارش‌ها در راور طی امروز بی‌سابقه بود به طور مثال صدای صاعقه‌هایی که امروز در این شهر شنیده می‌شد شدید و سهمگین بود.

استفاده بهینه از آب

فرماندار راور اظهارداشت: نه تنها در شهرستان راور بلکه در کل کشور باید برای استفاده بهینه از آب برنامه‌ای جامع داشته باشیم به طور مثال استفاده از آبی که وارد کویر لوت می‌شود را می توان بهتر برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: تاکون هیچ راه روستایی در شهرستان راور مسدود نیست.

آب وارد شهر راور نشده است

عباسی اظهارداشت: البته باید توجه داشت که در اثر این بارندگی‌ها خرابی در بعضی از راه‌های شهرستان به وجود آمده به گونه‌ایی که زیر پُل ورودی شهر خالی شده و بخشی از آن از بین رفته اما با اقدامات انجام شده از سوی راهداری آب منحرف و از ورود آن به شهر جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: مردم نسبت در زمان بارش باران احتیاط لازم را داشته باشند و از حضور در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه ها و حضور در فضای باز در زمان برخورد صاعقه و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha