۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85455577
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید ضرورت دارد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با مهم خواندن نقش موزه‌های دفاع مقدس در حفظ، انتقال و بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید گفت: معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان و نوجوانان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور با جنگ و با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله فضای مجازی افزود: تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به سیره و روش شهداست از اینرو فرهنگ ایثار و شهادت باید در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی گسترش یابد.

عباسی با بیان اینکه گیلان مهد شهیدان و سرداران دوران دفاع مقدس است که هر یک از آنان خود گنجینه و دانشگاه معرفت به شمار می‌روند، عنوان کرد: تقدیم هشت هزار شهید از این استان نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این خطه در طول ۴۵ سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به توجه مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس گیلان و با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در اجرای این پروژه بیان کرد: برای ساخت موزه دفاع مقدس باید در کنار ظرفیت‌های ملی از توان متخصصان استان هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس استان باید متفاوت از سایر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد، ادامه داد: توجه به زیست بوم گیلان باید یک اصل در احداث موزه دفاع مقدس استان باشد و ساخت آن باید حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت پیشنهاداتی برای تسهیل در بهره‌برداری موزه دفاع مقدس گیلان ارایه داد.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به گیلان در شهر رشت در حال احداث است.

فاز نخست این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد، این موزه سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان احداث شده در فاز نخست است، ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه فاز دوم و سوم را شامل می شود، در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسید.

بخشی از محوطه سازی فاز نخست توسط شهرداری رشت احداث شذ و قرارست بقیه محوطه سازی نیز توسط این مجموعه انجام شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره‌برداری شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha