فعالیت دانش‌آموزان در حوزه هوشمندسازی سلامت

تهران -ایرنا- مدیرعامل مرکز نوآوری و علم و فناوری گفت: دانش آموزان ۷ تا ۱۷ سال ایرانی می‌توانند با حضور در برنامه‌های نوآوری و علم فناوری و کسب مهارت‌های لازم در حوزه هوشمندسازی بیمارستانی نظام سلامت فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، رامبد دانش پژوه مدیرعامل مرکز نوآوری و علم و فناوری در یک نشست خبری که روز چهارشنبه به مناسبت هفته سلامت در محل این مرکز برگزار شد، افزود: این مرکز وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشرو در توسعه مفاهیم نوآورانه علمی و پژوهش های بنیادی در رشته های برنامه نویسی، رباتیک، هوش مصنوعی و ارتقا دهنده تحقیقات توسعه ای و کاربردی علم و فناوری است و دانش آموزان با کسب مهارت های لازم می توانند تولید محتوا کرده و در پروژه های هوشمندسازی فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: ما به دنبال کشف دانش آموزان در رشته‌های برنامه نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی آنان و آمادگی آن‌ها برای ورود به بازار کار و پیوند دانش‌آموزان برنامه‌نویس در همه حوزه ها از جمله سلامت با شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم.

دانش پژوه تصریح کرد: در این مرکز استعدادیابی و اختلالات روانی دانش آموزان توسط روانشناسان مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و برای هر دانش آموز پرونده سلامت تشکیل می‌شود که محتواهای آموزشی مخصوص هر دانش آموز را تهیه و ارسال می‌کنیم.

به گفته وی، تاکنون هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این مرکز تحصیل می کنند و حدود ۶۰۰ نفر نیز فارغ‌التحصیل شده و از این تعداد ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند.همچنین با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که آنها بورسیه شوند.

دانش پژوه با بیان اینکه به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی اهدا می‌ شود، اظهار داشت: ۱۲ نفر نیز مرحله کارآموزی را گذرانده اند و ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

وی تاکید کرد: هزار و ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با همکاری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha