احیای تعاونی‌ها از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد است

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، احیای تعاونی‌ها را یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد ذکرکرد و با عنوان اینکه در نامگذاری امسال، به مقوله "مشارکت مردم" در جهش تولید توجه شده است، افزود: تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نیروی کار مهم‌ترین سرمایه کشور است، اظهار داشت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب ترین گروه هدف شعار سال رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" است و در این راستا برای رفع مشکلات جامعه کارگری نیز باید برنامه مدونی تهیه و عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه بخش تعاون استفاده کرد چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود و به همین خاطر نیز از نهضت تعاون به عنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در امر توسعه به ویژه توسعه اقتصادی نام برده می شود.

وی با اشاره به درپیش بودن هفته کار و کارگر از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، تعاون‌گران و بسیج کارگری در این ایام در استان خبرداد و تصریح کرد: محور برنامه های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش های این قشر بی ادعا اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است.

احیای تعاونی‌ها از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، شعار هفته کارگر امسال را نیز "مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی" عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی نیز با عنوان "پای کار ایرانیم" راه اندازی شده است.

باقری، غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه و خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان را از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده در گرامیداشت هفته کار و کارگر در مازندران عنوان کرد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha