۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85455727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ مقاله به همایش بین المللی تاریخ فرهنگ و تمدن خلیج فارس ارسال شد

بوشهر- ایرنا- دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس (بوشهر) گفت: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

به گزارش ایرنا، حمید اسدپور روز چهارشنبه در نشست خبری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر اظهار کرد: این همایش در ۱۰ اردیبهشت به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در دانشگاه خلیج فارس برگزار می ‌شود.

به گفته دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس، این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها است.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: روز اول علمی توجه به مسائل علمی و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

۱۵۰ مقاله به همایش بین المللی تاریخ فرهنگ و تمدن خلیج فارس ارسال شد

وی ادامه داد: در روز علمی همایش، پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

اسدپور بیان کرد: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش در این همایش میزبانی شود.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس عنوان کرد: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و برپایی غرفه های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha