حمایت از بنگاه‌های صنعتی برای ارجاع نیازهای فناورانه خود به دانش بنیان‌ها

تهران- ایرنا- معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بنگاه‌ها و واحدهای صنعتی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی در صورت امضای قرارداد برای ارجاع نیازهای فناورانه خود به دانش بنیان‌های این حوزه از حمایت مالی این سازمان بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، طهمورث لاهوتی اشکوری در آستانه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی- ایران هلث ۱۴۰۳ با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سازمان‌های توسعه ای تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: این سازمان ضمن ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری، وظیفه حمایت و توسعه صنایع کوچک و متوسط را هم بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به رسالت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در توسعه صنایع به ویژه صنایع کوچک و متوسط و همچنین تجمع واحدهای صنعتی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی و بیمارستانی به خصوص در استان‌های البرز و تهران، نمایشگاه ایران هلث برای این معاونت از بُعد توسعه بازار و توانمندسازی اعضا اهمیت ویژه‌ای دارد.

حمایت از بنگاه‌های صنعتی برای ارجاع نیازهای فناورانه خود به دانش بنیان‌ها


معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده حمایت از مجموعه‌های صنعتی در نمایشگاه ایران هلث به دو شکل است، ‌بخش نخست مربوط به حمایت مالی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که با اخذ غرفه در نمایشگاه مشارکت دارند.

لاهوتی اشکوری ادامه داد: پرداخت بخشی از هزینه های ساخت و تجهیز غرفه برای این واحدها از حمایت‌های مالی سازمان در این نمایشگاه خواهد بود. بخش دوم حمایتی نیز در برگیرنده نگاهی جامع به توسعه بازار و رفع مسایل فناورانه بنگاه‌ها است.

وی یادآور شد: با توجه به تعامل مستمر با شهرک‌ها و نواحی صنعتی متوجه شدیم که برخی از آنها در یافتن راه‌حل‌ها یا برطرف کردن نیازهای فناورانه در فرایند طراحی و تولید محصولات جدید با مسائل و مشکلاتی روبه رو هستند.

حمایت از بنگاه‌های صنعتی برای ارجاع نیازهای فناورانه خود به دانش بنیان‌ها

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین اظهارداشت: از این رو رویداد به‌همرسانی واحدهای صنعتی با فناوران و شرکت های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی با هدف رفع نیازهای فناورانه بنگاه ها و توسعه فناوری برنامه‌ریزی شده است. در این بخش واحدهای صنعتی در صورت عقد قرارداد رفع نیاز فناورانه خود با دانش بنیان های حوزه سلامت از حمایت مالی شرکت های تابعه این سازمان بهره‌مند می شوند.

لاهوتی اشکورین گفت: این واحدها می‌توانند نیازهای فناورانه خود را به فن بازار منطقه ای استان تهران ارسال کنند تا ضمن مستندسازی، زمینه شناسایی فناوران متناسب با نیاز آنها در رویداد فراهم شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث) از ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha