۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85455809
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۵ واحد تولیدی زنجان در سال ۱۴۰۲ احیا شد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85455809
۱۵ واحد تولیدی زنجان در سال ۱۴۰۲ احیا شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت،‌معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۵ واحد تولیدی استان در سال گذشته با برنامه ریزی و تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی و دستگاه‌های متولی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌مجید گلشنی منفرد روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در یک واحد تولیدی برگزار شد، افزود:برای راه اندازی این تعداد واحد صنعتی ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفته بود که با احیای آنها زمینه اشتغال برای هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

وی تصریح کرد:عمده مشکلات واحدهای صنعتی استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تامین مواد اولیه است.

گلشنی منفرد در خصوص احیای واحدهای معدنی استان، یادآور شد: هفت واحد معدنی نیز در استان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان زنجان همچنین مهمترین مشکل واحدهای معدنی راکد استان را فقدان اکتشاف اصولی و دریافت نکردن پروانه، نداشتن صلاحیت دارنده پروانه فعالیت و معارضان محلی دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های صادراتی استان،‌ گفت:طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صادرات استان در سال جاری بر مبنای واحدهای تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده و در سال جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

استان زنجان هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha