استاندار فارس: خیرین نسبت به ایجاد تعاونی اشتغال و تولید اقدام کنند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس از خیرین استان خواست تا نسبت به ایجاد تعاونی اشتغال و تولید در استان اقدام کنند و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هرگونه همکاری لازم را در این جهت خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از موسسه‌های خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری این استان در شیراز افزود: با ایجاد تعاونی‌ها می‌توان این فرصت را فراهم کرد تا مددجویان زیرپوشش خیرین در این تعاونی ها شریک تعاونی و یک درآمد پایدار برای آنها ایجاد شود.

او ادامه داد: با منابع مالی که به این تعاونی‌ها تزریق می‌شود، می‌توان یک واحد تولیدی راه‌اندازی کرد که در آینده به یک شبکه تعاونی بزرگ تبدیل شود.

وی اظهار کرد: البته تعاونی ها الزاما نباید دارای سرمایه زیاد باشند و بعضا راه‌اندازی یک کارگاه محدود صنایع دستی و صنایع خانگی با هزینه کم هم کمک می‌کند که تعاونی آن شکل گیرد.

تجمیع فعالیت های خیرخواهانه در اشتغال، ازدواج، مسکن و سلامت
استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم تجمیع فعالیت های خیرخواهانه در حوزه اشتغال، ازدواج، مسکن و سلامت گفت: این اتفاق کمک خواهد کرد تا علاوه بر جلوگیری از موازی کاری در حوزه فعالیتت‌های خیرخواهانه، دستیابی به هدف نهایی نیز مسیر و محقق شود.

ایمانیه، خواستار تسهیل فرآیندهای قانونی و اداری امور مرتبط با فعالیت خیرین در استان شد و افزود: علاون بر این نیازسنجی و اولویت بندی نیز از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار فارس از خیرین استان درخواست کرد که در صورت مواجهه با هرگونه مانع اداری در ادارات استان، موضوع را به وی اطلاع دهند.

استاندار فارس: خیرین نسبت به ایجاد تعاونی اشتغال و تولید اقدام کنند

لزوم ساماندهی کودکان کار و بازمانده از تحصیل
استاندار فارس همچنین با اشاره به اقدامات خوب کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری‌های استان در ساماندهی کودکان کار گفت: ساماندهی قطعی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل در استان را باید با یک اقدام هم‌افزا تشدید کنیم تا سال آینده این مهم به نتیجه برسد.

استاندار فارس: خیرین نسبت به ایجاد تعاونی اشتغال و تولید اقدام کنند

سند عمرانی خیر و احسان در استان تدوین ‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در آیین خواستار تدوین سند عمرانی خیر و احسان در این استان شد و گفت: امروز ضرورت دارد که همگی در کنار هم قرار گیریم و یک زبان مشترک و گفتمان فراگیر در حوزه خیر و احساس ایجاد کنیم.

اسماعیل قزل سفلی افزود: باید به شکل مساله محور وارد عرصه احسان و نیکی شویم و نیازهای اولویت دار را شناسایی کنیم و برای رفع آنها گام برداریم.

او اظهار کرد: اولویت امروز جامعه به ویژه نسل جوان ما اشتغال، مسکن و ازدواج است که همه باید با هم افزایی تحقق آنها را دنبال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: باید زمینه مشارکت در تصمیم گیری‌ها را برای فعالان حوزه خیر، احسان و نیکوکاری فراهم کنیم و داده ها و اطلاعات افراد نیازمند را با حفظ و صیانت از آبروی افراد در اختیار آنها قرار دهیم.

قزل سفلی افزود: اگر به فعالان عرصه خیر و احسان کمک کنیم، راه را برای آنها باز کنیم و نظرات و تجربیات آنها را در تصمیم گیری ها دخالت دهیم، قطعا اهداف و برنامه ها در این حوزه به سرعت به نتیجه خواهد رسید.

وی اظهار کرد: امروز در استان فارس در این زمینه شاهد بالاترین سطح از هم افزایی، همدلی و هماهنگی بین تمام مجموعه ها و فعالان احسان و نیکوکاری هستیم.

او اظهار کرد: مجموعه فعالان کار خیر باید توجه و پاسخگویی به اولویت های اصلی که متولیان امر از جمله کمیته امداد و بهزیستی اعلام می کنند را مد نظر قرار دهند و جهت هدفگذاری خود را به آن سمت سوق دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha