۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85456230
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تردد خودرویی در جاده گنبدکاووس- کلاله از سر گرفته شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۶
کد خبر: 85456230
تردد خودرویی در جاده گنبدکاووس- کلاله از سر گرفته شد
عکس آرشیوی از تردد در جاده گنبد - کلاله محدوده پل بایلر

گنبدکاووس - ایرنا - تردد خودروها در جاده گنبد به کلاله پس از ۲۴ ساعت بسته بودن به سبب طغیان رودخانه «اوغان» گالیکش که در بخشی از مسیر خود از روستای «بایلر» این شهرستان مرزی عبور می‌کند، از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جاده فرعی گنبدکاووس- کلاله از راه‌های پرتردد شرق استان گلستان است که از ساعت ۴:۳۰ دقیقه دیروز چهارشنبه براثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه اوغان و عبور آب از روی پُل، بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و فروکش کردن آب، بازگشایی شد.

پس از بسته شدن این جاده که معضل همیشگی آن با کمترین بارش در مناطق بالادست و شرق گلستان است، رانندگان عبوری برای تردد از جاده اصلی گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و کلاله استفاده کردند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس هم با تایید این خبر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای این اداره تلاش زیادی برای لایروبی دهانه پُل، سرعت دادن به حرکت آب و فروکش کردن آن انجام دادند.

موسی اونق بابیان اینکه تردد در این جاده از ساعت پنج صبح امروز از سر گرفته شد، برلزوم لایروبی اصولی و عمقی این رودخانه از سوی شرکت آب منطقه‌ای گلستان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اداره راهداری گنبدکاووس هم برای ساخت پُل جدید ۶۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی پیش‌بینی و پیمانکار ساخت این پروژه را نیز مشخص کرده است.

اونق ادامه داد: با مساعد شدن شرایط جوی و تجهیزکارگاه توسط پیمانکار عملیات ساخت پل جدید شروع شده و حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد.

به گفته وی، تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبار پیش‌بینی شده برای شروع کار ساخت پل تخصیص یافته است.

شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله درمجموع حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha