۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 85456293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی، طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

یزد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز یزد گفت: ۱۱۴ هکتار سطح نخاله‌های موجود ناشی از ساخت و سازها از سوی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان، مهمترین عامل آسیب‌ زا به طبیعت و اراضی پاک و بکر منطقه و زمین خداست.

به گزارش ایرنا، "روح الله زارع خورمیزی" روز پنجشنبه به مناسبت هفته زمین پاک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌هاست.

۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی، طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

زارع بیان کرد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.

زارع تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران شهرستان پاسخ داد.

در شهرستان مهریز بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۲ کارخانه بزرگ کاشی و ۲ کارخانه فولاد وجود دارد.

هفته زمین پاک از سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha