جمع آوری معتادان متجاهر، سرقت در چناران را کاهش داد

مشهد-ایرنا- فرماندار چناران گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در این شهرستان که زمستان پارسال با قوت بیشتری پیگیری شد وقوع سرقت های خرد در چناران را کاهش داد.

محسن مه آبادی شقا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر طی بهمن و اسفند ماه پارسال در این شهرستان جمع آوری شد که مردان این گروه به کمپ ماده ۱۶ واقع در شهرستان و زن ها نیز به مرکز نگهداری و بازپروری مربوطه در مشهد منتقل شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت این اقدام، جمع آوری دیگر معتادان متجاهر شهرستان با افزوده شدن ظرفیت نگهداری از این مددجویان در چناران طی سال جاری ادامه خواهد یافت.

فرماندار چناران گفت: اعتیاد و طلاق عمده آسیبهای اجتماعی در این شهرستان بوده که برای کاهش آسیبهای آنها برنامه ریزی و اقداماتی صورت گرفته است.

مه آبادی بر جمع آوری و رصد اطلاعات رخدادهای مرتبط با آسیب های اجتماعی در چناران به وسیله دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: رصد و توجه به جمعیت دانش آموزانی که در سنین کم ازدواج کرده و توانایی زندگی مشترک ندارند از برنامه های آموزش و پرورش برای بررسی مساله آسیب طلاق در خصوص این گونه پیوندهای زناشویی است.

وی با بیان این که شهرستان گلبهار دفترخانه ثبت طلاق ندارد گفت: زوجین این شهرستان برای ثبت طلاق به چناران می آیند لذا به نظر می رسد آمار طلاق در چناران کمتر از میزان ثبت شده فعلی است و همین موضوع ایجاب می کند که مجوز تاسیس دفتر طلاق در گلبهار نیز صادر شود.

فرماندار چناران گفت: نهادهای متولی موضوع ازدواج و مرتبط با مساله طلاق از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش کارگاه های آموزشی برای افزایش مهارت های زندگی برای جوانان در دوره های "قبل از ازدواج"، در دوره عقد و پس از آغاز زندگی مشترک ترتیب می دهند.

مه آبادی افزود: تلاش می شود سازمان های مردم نهاد در حوزه حمایت از خانواده و مشاوره ازدواج در شهرستان فعال شود و حتی از این ظرفیت مردمی در دیگر حوزه ها مانند اشتغال جوانان و تسهیلگری در راه اندازی کسب و کارها بهره بگیریم.

شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha