۱۶۰میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های امدادرسانی کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۶۰میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های امدادرسانی استان از محل سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافته است.

کاظم فلاحی دوست روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:در سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های امدادرسانی استان مصوب شده بود که تاکنون بیش از ۵۰ درصد از آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه برای امدارسانی سریع تر به حادثه دیدگان در استان نیاز به ایجاد ۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای وجود دارد تاکید کرد: با استفاده از این اعتبار در نقاطی مانند پاتاوه به گردنگاه ،قلعه دختر به دهدشت،تونل های مال خلیفه، منطقه توتنده، روستای دژسلیمان و مسیرهای لنده به سوق پایگاه های امداد و نجات احداث و راه اندازی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمان حاضر این نقطه های مهم پایگاه های امداد و نجات جاده ای ثابت ندارند و امداگران به صورت سیار و تنها در زمان هایی مانند تعطیلات نوروزی، ابتدای خرداد تا پایان تابستان و در ماه های دی تا بهمن خدمات رسانی می کنند.

فلاحی دوست با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال هم از محل مسوولیت های اجتماعی نفت برای زیرساخت های هلال احمر استان تصویب شده عنوان کرد: با این اعتبار قرار است پایگاه امداد و نجات جاده ای منطقه سرگچینه جابه جا شود.

۱۶۰میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های امدادرسانی کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت

وی تصریح کرد: پایگاه فعلی امداد و نجات سرگچینه در زمان حاضر به علت جانمایی نامطلوب در بارندگی ها دچار ریزش کوه و آسیب می شود.

فلاحی دوست با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه جدی به کاهش تلفات حوادث با تقویت زیرساخت های امدادرسانی داشته تاکید کرد: پایگاه های امداد و نجات با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته تجهیز و تعمیر شد.

وی عنوان کرد:همچنین ۲ دستگاه خودرو لجن کشن هلال احمر استان به تهران منتقل شد و قرار است هر کدام با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تعمیر شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در دولت سیزدهم همچنین بیمارستان صحرایی استان به عنوان یکی از نیازهای اساسی خدمات رسانی درحوادث بزرگ راه اندازی شد.

فلاحی دوست تصریح کرد: در صورت بروز حوادث احتمالی این بیمارستان به شکل چادری در فضایی ۲۰۰ متر مربع با همه امکانات درمانی از جمله جراحی آماده خدمات رسانی می شود.

وی همچنین از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک و دارایی استان برای اجرای طرح های عمرانی هلال احمر خبر داد و افزود: تکمیل داروخانه هلال احمر و ساختمان ستادی از جمله برنامه های عمرانی هلال احمر استان است که به بهبود خدمات رسانی در شرایط عادی و بحران کمک می کند.

فلاحی دوست اضافه کرد: ساختمان داروخانه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد احداث شده،بخشی از داروها تامین و نیروهایی که قرار است در این مرکز خدمت کنند در زمان حاضر در حال سپری کردن دوره های آموزشی هستند.

وی درباره ساختمان ستادی هلال احمر نیز گفت: این طرح هم هم اکنون با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha