۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85456586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تامین آب شرب و کشاورزی قزوین تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: تامین آب شرب و کشاورزی برای شمال و جنوب این استان تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور ستوده روز پنجشنبه در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار کرد: چندین طرح ملی مهم برای استان در حال اجرا است که امیدواریم با اجرای آن‌ها بتوانیم استان را در تامین آب شرب بیمه کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از طرح های مهم آبی استان، موضوع آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان برعهده دارد، تصریح کرد: یکی از وظایف این شرکت تامین آب از طریق اجرای طرح های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است.

این مسوول با بیان اینکه صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است، ادامه داد: صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، یک برنامه مردم محور است لذا انتظار داریم همه حوزه ها بویژه، حوزه بسیج، امامان جمعه و جماعات که مخاطبین بسیار دارند در راستای تبیین و روشنگری این موضوع به ما کمک نمایند.

تامین آب شرب و کشاورزی قزوین تا افق ۳۰ ساله ترسیم شده است

به گفته ستوده، مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه ها، چشمه ها، قنوات و رودخانه ها و تاسیسات آبی می شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه ای به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بیان کرد: سد شهید لشگری نهب طرحی است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در پایین دست این سد یک شبکه آبیاری مدرن قرار دارد که طول کانال اصلی آن ۲۵ کیلومتر و طول کانالهای درجه یک و ۲ آن ۹۰ کیلومتر در حال اجرا است که هفت کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری قرار دارد.

ستوده خاطرنشان کرد: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸ میلیون مترمکعب جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال چهار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha