۴۶ دوره مسابقات سراسری و ۴۰ دوره بین المللی قرآن برگزار شد

تهران- ایرنا- رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نام سازمان اوقاف به محافل انس با قرآن به ویژه در دهه ۶۰ و ۷۰ گره می‌خورد که تاکنون ۴۶ دوره سراسری و ۴۰ دوره مسابقات بین المللی در کشور برگزار شده است.

حمید مجیدی‌مهر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این ارتباط از جمله فعالیت هایی که کمتر شناخته شده اما زیرساخت همین فعالیت اصلی مسابقات محسوب می شوند، برگزاری جشنواره تلاوت های تقلیدی است که به نوعی تربیت نسل آینده قرآنی است که به نوعی طرح آموزشی و مسابقاتی است و برگزیدگان در چرخه انگیزشی وارد می شوند و فن سخنوری را فرا می گیرند تا به عنوان مبلغ در دنیا بتوانند مثمر ثمر باشند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در حوزه آموزش های تخصصی نیز ارتقای قاریان و حافظان قرآن و تربیت مجریان قرآن را در دستور کار داریم که نکته بسیار مهمی زیرا که مردم می توانند از خروجی این دوره ها بهره ببردند.

وی تصریح کرد: در حوزه فعالیت های آموزشی موضوعات پایه هم مد نظر است امروز هرکدام از مردم به نزدیک ترین بقعه که مراجعه کنند می توانند از فعالیت آموزشی بقاع استفاده کنند از صحیح خوانی تا آموزش روخوانی قرآن که به عنوان نهضت ملی در بقاع در نظر گرفته ایم و برخی آموزش های تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.

۴۶ دوره مسابقات سراسری و ۴۰ دوره بین المللی قرآن برگزار شد
حمید مجیدی‌مهر رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

مسابقات را به سمت معنا محوری ببریم

مجیدی مهر با اشاره با اولویت برنامه های این مرکز در سال جدید گفت: یکی از محورهای اصلی این است که مسابقات را به سمت معنا محوری ببریم همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که قاری قرآن باید با ترجمه آیات آشنا باشد امسال جدی تر موضوع معارف قرآن را دنبال خواهیم کرد از طرفی به موضوع عترت نیز توجه داریم و همچنین آموزش و فراگیری دو کتابی که به نوعی تفسیر آیات قرآن محسوب می شوند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار ما قرار دارد.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۳ سالی است که از کاتبان وحی هم دعوت ویژه خواهیم کرد و افرادی که دست به قلم هستند در چارچوب مشخص که تعیین شده مشمول حمایت سازمان خواهند شد به نظر می رسد امسال بتوانیم در یکی از مسابقات مطرح از نسخی که خطاطی شده رونمایی کنیم و حتما مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.

حمایت از نرم افزارها و موسسات قرآنی را درد ستور کار داریم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در حوزه توسعه حفظ موضوعی قرآن در قالب طرح ملی حفظ، کارهای خوبی با هماهنگی سازمان دارالقرآن انجام می شود و در خصوص ستاد عالی مسابقات امسال، سال شکوفایی کمیته های ستاد عالی خواهد بود و سعی کرده ایم در یک سال گذشته موانع را برطرف کنیم و می خواهیم کار رو به جلویی انجام دهیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در حوزه محافل در ۵ سال اخیر بیش از ۱۵ هزار محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار شده و در حوزه تلاوت و تفسیر امسال با قوت بیشتر ادامه دارد.

وی همچنین از اعزام کاروان قرآنی در موسم حج تمتع یاد کرد و گفت: در اربعین نیز برنامه بهتر برای اعزام قاریان را خواهیم داشت. حمایت از نرم افزارها و موسسات قرآنی را درد ستور کار داریم و بسیاری اقدامات دیگر، تفاوت سازمان اوقاف با دیگر سازمانها این است که به دلیل تنوع نیات واقفان که مبنای کار ماست تنوع فعالیت هم وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha