۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85456642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰اثر تاریخی بوشهر ثبت ملی شده است

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85456642
۹۰اثر تاریخی بوشهر ثبت ملی شده است

بوشهر-ایرنا-بوشهر-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: این شهر با ۹۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده  دارای عمارت‌های منحصر به فردی است که می تواند باعث رونق گردشگری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید نیک روش روز پنجشنبه در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در بوشهر اظهار کرد: بوشهر دارای یک بافت تاریخی منحصر به فرد است و ۳۸ هکتار از اراضی بوشهر به بافت تاریخی تعلق گرفته است.

وی افزود: در این راستا موضوع استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است و فرآیند اداری آن در وزارت کشور روند خود را طی می کند.

نیک روش یادآور شد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌هایی غنی است و در این شهر در بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی به وجود آمد.

نیک روش افزود: نگاه شورای شهر به عقب افتادگی‌ها است و همواره با جدیت و عزمی مصمم به دنبال توسعه و پیشرفت شهر است.

وی ادامه داد: بوشهر یکی از استان هایی است که منابع غنی خدادادی دارد و از این منافع برای کشور منفعت ایجاد شده است.

ضرورت تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب برای ساخت مسکن

نیک روش بیان کرد: باوجود توجه به حوزه گردشگری بافت تاریخی بوشهر اما مردمی که آنجا ساکن هستند کمتر از خدمات دولت بهره مند شدند.

وی ادامه داد:طرح احداث شبکه فاضلاب محلات جنوبی آغاز شده و امیدواریم اعتبارات آن زودتر تامین شود.

نیک روش یکی از مشلات شهر بوشهر را نبود خروجی دوم عنوان کرد و گفت: بوشهر شهر شبه جزیره ای است و در بحث پدافند غیرعامل آن دچار مشکل است.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: باید برای خروجی دوم شهر برنامه ریزی شود و امیدواریم با همت متولیان این امر محقق شود.

رییس شورای اسلامی استان بوشهر نیز گفت: شوراها نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران هستند که در تحقق مردم سالاری دینی و تمرکز زدایی نقش بسیار دارند.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: شوراهای شهر و روستا در کشور با ۱۲۷ هزار عضو به عنوان نمایندگان مردم فعالیت ‌های چشمگیری در حوزه فرهنگی اجتماعی و عمرانی دارند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شوراها به عنوان یک نهاد مدنی و برخاسته از بطن جامعه پل ارتباطی مهمی بین مردم و مسئولین محسوب شده انتظار می‌رود بنابر تاکیدهای مقام معظم رهبری مسئولان نیز پاسخگویی شایسته برای شوراها باشند.

برزگرزاده ادامه داد: در دوره ششم شورا تعامل و همدلی خوبی بین مقام‌های کشوری و استانی با شورا انجام شده که انتظار است این رویه با جدیت تداوم یابد.

رییس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: اعضای شوراها در راستای تحقق شعار سال باید زمینه حضور گسترده مردم در تولید را مهیا و زبان گویای مردم در ادارات و سازمان‌ها باشند.

برزگرزاده اضافه کرد: دعوت از مردم جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، ایجاد تعاونی با سرمایه‌های اندک مردم در تولید، حذف بروکراسی‌های اداری جهت استقبال مردم در تولید در دستور کار همگان به ویژه مسئولان قرار باید بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha