۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85456672
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان صادر شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85456672
۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان صادر شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات تقریبی ۴۴ هزار و ۹۱۱ تُن انواع کالا از گمرکات این استان به کشورهای دیگر در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: ارزش صادرات این مقدار کالا ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار بود.

شهریار شهریاری روز پنجشنبه با ارسال گزارشی به نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس اظهار کرد: صادرات این مقدار کالای غیرنفتی گلستان به لحاظ وزنی ۳۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی افزود: «پلی اتیلن، پسته، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آماده آبزیان، سیب درختی، رب گوجه فرنگی، انواع لوله و پروفیل و مفتول آهنی»، به ترتیب ۱۰ کالای نخست صادراتی استان گلستان در فروردین ماه امسال بوده است.

شهریاری اضافه کرد: کالاهای غیرنفتی گلستان به ترتیب به ۱۵ کشور «قزاقستان، ترکمنستان، عراق، ازبکستان، بلغارستان، افغانستان، رومانی، پاکستان، ارمنستان، فدراسیون روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان، امارات و گرجستان» صادر شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: در فروردین ماه امسال کشور قزاقستان با ۲۹.۵ درصد در رتبه نخست و گرجستان با یک صدم درصد در رتبه پانزدهم صادرات غیرنفتی گلستان بودند.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha