۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85456697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار بوشهر: بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

بوشهر-ایرنا- شهردار بندر بوشهر گفت: بازآفرینی با مشارکت سازمان‌ها، سمن‌ها ، جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست و نقش مردم در تحقق این مهم برجسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حیدری روز پنجشنبه در هفتمین اجلاس مجمع رئوسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در بوشهر اظهار کرد: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری نبود هماهنگی و نگاه شهری سازمان ها به عنوان ذی مدخل در کشور است .

وی افزود: وقتی سازمانها هماهنگ عمل نمی کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند همین امر باعث می شود که طرح‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

شهردار بوشهر تصریح کرد: این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب زده و علاوه بر نگرانی مانع همراهی و مشارکت مردم می شود.

حیدری ادامه داد: وقتی بافت تاریخی یک محله باید در حد امروزی بازسازی شود و در عین حال ساختارهای کلی آن حفظ شود به ناچار باید یک سری محدودیت ها اعمال شود که با منافع مردم ایجاد تعارض می‌کند و بر اساس قوائد بازآفرینی نمی توان ساختمان های جدید در بافت تاریخی ساخته شود.

وی اظهار کرد: نباید به بافت های تاریخی به عرصه هایی برای تولید مسکن نگاه کرد و این عرصه تا جایی که امکان دارد باید بازآفرینی شود.

شهردار بوشهر تصریح کر: مساحت بافت تاریخی بوشهر حدود 35 هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ نگاه کرد.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکردها و راهگشا در موضوع شهری بوده و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

حیدری افزود: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه های شهر کمک کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha